امام جماعتی که ۲۰ تألیف دارد

خبرگزاری شبستان: روحانی که ۵ سال از عمرش را در جبهه های هشت سال دفاع مقدس سپری کرده است امروز در سنگر جنگ نرم با تأکید بر ضرورت تبلیغ در مناطق روستایی و تألیف آثار پژوهشی همچنان در سنگر دفاع باقی مانده است.

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام منصور رستمی در سال ۱۳۴۵ هجری شمسی در خانواده ای متدین در اسلام آباد غرب به دنیا آمد دوران ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در زادگاهش سپری کرد. وی در پی تشویق خانواده و علاقه ای که به کسب علوم دینی داشت در سال 1367 وارد حوزه علمیه اسلام آباد غرب شد و در طی دو سال توانست ادبیات عرب، منطق و علم کلام را به اتمام رسانده و از محضر فقیه هنرمند مرحوم آیت الله سید مرتضی نجومی کرمانشاهی ومرحوم آیت الله حاج مجتبی حاج آخوند از بزرگان استان کرمانشاه بهره برد. سپس برای ادامه تحصیل راهی حوزه علمیه قم شد. حجت الاسلام رستمی پس از گذراندن سطوح عالی در سال 1376 به حلقه دروس خارج راه یافت. وی در ایام تحصیل حورزوی در قم از محضر بزرگانی چون آیت الله جوادی آملی، آیت الله صالحی مازندرانی، آیت الله اعتمادی، آیت الله خزائلی و دیگر ستارگان درخشان حوزه علمیه قم کسب فیض کرد و توأم با تحصیل دروس حوزوی از تحصلات دانشگاهی غافل نمانده و در رشته الهیات ومعارف اسلامی در مقطع کارشناسی از دانشگاه رازی کرمانشاه فارغ التحصیل شد.

 

شوق به تحصیل و کسب علم او را در این مرحله متوقف نکرد و در تداوم علم آموزی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته فلسفه و کلام اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه جامع در سل 1386 شد. پس از سال ها تحصیل علم و تدریس در دانشگاه قشم حیات علمی خود را در این مرحله متوقف نکرد و با پژوهش و تحقیق موفق به تألیف آثار ارزشمندی در زمینه های فلسفه، ادیان و مذاهب ، اخلاق و عرفان شد که از جمله آن می توان به «باقیات و صالحات»، «فلسفه نهضت امام حسین علیه السلام» در دوجلد،« بیامبر اعظم(ص) الگوی بشریت»، «ترنم عشق»، «الهیات ترجمه وشرح تجرید الاعتقاد شیخ طوسی»، «فلسفه بیدایش آیین یارستان (اهل حق)جلد1»، «امامت از دید گاه منابع شیعه واهل سنت»، «باز شناسی آیین یارسان جلد2»، «ظهور دوره حقیقت از نگان کلام یارسان، «آیینه عشق» (زندگی نامه پهلوان شهید سردارحاج حامد یعقوب نژاد)، «حماسه عشق» (گذری بر زندگی نامه ی شهید داریوش ریزوندی) و بیش از ده مقاله در باره ی فلسفه و کلام وعرفان و ادیان و مذاهب و تاریخ اسلام را به رشته تحریر در آورده است.



حجت الاسلام منصور رستمی، که در حال حاضر مشغول به تحصیل در دوره دکتری در رشته فلسفه و کلام اسلامی است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: امام جماعت مسجد صاحب الزمان روستای تجر اسلام آباد غرب هستم و در این روستا به کارهای فرهنگی و مذهبی اشتغال دارم.




وی در خصوص تألیفاتش توضیح داد: کتاب هایی که تألیف شده در موضوعات کلام و عقاید اسلامی، فلسفه،عرفان، شرح حال بزرگان و برخی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مسائل فقهی و ادیان و مذاهب مانند کتاب باقیات و صالحات(شرح حال عالم مبارز خطیب شهیر مرحوم حجت الاسلام ناطق اصفهانی)، ترنم عشق مجموعه ای از خاطرات بسیار ناب ایشان در موضوعات مختلف سیاسی، اخلاقی اجتماعی است.

 

 

روحانی مستقر روستای تجرکرم پناه آباد اسلام‌آبادغرب، گفت: کتاب امامت از دیدگاه منابع شیعه و اهل سنت، از منظر عقل، قرآن، حدیث، تاریخ و عرفان به امامت و خلافت بلافصل حضرت علی(ع) می پردازد که در واقع این کتاب را می توان یک کتاب با عنوان پدافند غیرعامل نام برد که هم مورد توجه اهل سنت و هم تشیع بوده است.

 

 

کد خبر 657510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha