حاکمیت عقلانیّت و تبعیت از ولایت زمینه پیشرفت  ایران اسلامی است

خبرگزاری شبستان: دستیار ویژه و مشاورعالی فرماندهی مقام معظم رهبری با حضور در دانشگاه خوارزمی گفت: حاکمیت عقلانیت و تبعیت از ولایت زمینه پیشرفت و ارتقاء ایران اسلامی در تمام زمینه ها و شاخص های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز دوشنبه (3 مهر) با حضور در آئین یادواره شهداء دانشگاه خوارزمی و بزرگداشت یاد و خاطره شهید محسن حججی، گفت: دانشگاه خوارزمی با وجود 50 شهید افتخار و چراغ راه دانشجویان و وزارت علوم است.

 

سرلشکر صفوی با اشاره به ظرفیت بالای 13 هزار دانشجو و 500 عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، بیان کرد: یکی از جمله دانشگاه های موفق و ممتاز کشور دانشگاه خوارزمی است که ستارگانی برجسته ای از شهداء دارد.

 

وی با نظر به اهمیت درک درست دوران جوانی و ظرفیت های آن عنوان کرد: دوران تحصیل دانشگاه یکی از بهترین زمان های زندگی دانشجویان است که باید از لحظه لحظه آن بهره کافی را داشته باشند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به دانشجویان مطرح کرد: شما دانشجویان امید این کشور هستید و باید برای خدمت به مردم این کشور تمام توان علمی خود را به کار گیرید.

 

وی با طرح این سوال که رابطه محرم سال 61 با انقلاب اسلامی در ایام بهمن سال 57 و شهریورماه سال 59 که زمان آغاز جنگ بود، چیست؟ توضیح داد: مهمترین شاخصه دوران دفاع مقدس روحیه ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان برگرفته از نهضت عاشورا بود.

 

سردار رحیم صفوی افزود: امروزه از حیث داخلی وحدت و انسجام بالایی میان ملت و سران قوا به واسطه رهبری مقام معظم رهبری شکل گرفته است.

 

وی با برشمردن صفات و ویژگی های شاخص مقام معظم رهبری مطرح کرد: عقلانیّت، مهربانی، تقوا، خردمندی و ... از صفات شاخص رهبر معظم انقلاب است که این مطلب خود تفاوت شاخص رهبری کشور ما با دیگر کشورهای جهان است.

 

وی به عملکرد ایالات متحده آمریکا همسو با دولت عربستان اشاره کرد و توضیح داد: آن چه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و به واسطه عوامل سعودی در منطقه هستند، ایجاد فتنه و آشوب است.

 

وی با اشاره به کشتار بیش از 300 هزار سوری و 9 میلیون آواره از عراق و یمن عنوان کرد: سعودی ها با همراهی استکبار جهانی شرائط آشوب و فتنه را در منطقه پایه ریزی کرده اند و به دنبال مسلمان کشی هستند.

 

وی مدیریت شاخص و ممتاز ایران در هشت سال دفاع مقدس را مورد تاکید و توجه قرار داد و گفت: در نبرد با عراق ذخیره ارزی ایران 35 میلیارد دلار بود که طی جنگ از دیگر کشورها 85 تا 90 میلیارد دلار وام و بعضا کمک بلاعوض گرفته شد.

 

سردار رحیم صفوی میزان هزینه جنگ عراق با ایران را 65 میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: صدام به منظور جنگ با ایران 57 درصد درآمد ملی کشور خود را صرف کرد.

 

وی به عزل بنی صدر توسط حضرت امام (ره) اشاره کرد و توضیح داد: در زمان بنی صدر روند جنگ با انگیزه مادی انجام می شد ولی پس از برکناری و فرار او، جنگ با انگیزه الهی جریان یافت.

 

دستیار ویژه و مشاور عالی فرماندهی مقام معظم رهبری در پایان موقعیت جغرافیایی ایران را به اندازه چندین کشور اروپایی برآورد کرد و گفت: ایران به واسطه تنوع اقلیمی و ذخائر عظیم گازی و نفتی توانایی برطرف ساختن مشکلات اقتصادی و اشتغال را دارد و با ایجاد سالانه حداقل یک میلیون شغل، شرائط مناسبی را شاهد است.

 

 

کد خبر 658183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha