مفاهیم دینی در قالب  هنر برای مخاطبان ارایه شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که زیباترین مفاهیم دینی باید در قالب هنر به بهترین شکل ممکن برای مخاطبان ارایه شود، گفت: گاهی اثر یک بیت شعر، از یک ساعت مطالعه مطلب بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  در مراسم شب شعر دفاع مقدس که در بیت امام جمعه تبریز به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نقشی که شعرای اهل بیت در انتقال فرهنگ عاشورا دارند، کمتر از مداحان نیست.
وی با تأکید بر این‌که زیباترین مفاهیم دینی باید در قالب هنر به بهترین شکل ممکن برای مخاطبان ارایه شود، خاطرنشان کرد: بخشی از اشعار مربوط به عاشورا و حماسه کربلا، مربوط به بحث شعرهای حماسی است و رشادت و از جان‌گذشتگی امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفایش را به زیباترین شکل بیان می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که متأسفانه برخی از اشعار، عزت اهل بیت در قیام عاشورا را زیرسؤال برده است، گفت: حضرت سیدالشهدا(ع) زندگی باعزت را به از زندگی با ذلت می دانستند، از این رو علیه حکومت فاسد قیام کردند تا بیاموزند که تحت ظلم ظالمان زمان نباید رفت.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشعار حماسی آهنگران و کویتی‌پور در دوران دفاع مقدس گفت: گاهی اثر یک بیت شعر، از یک ساعت مطالعه مطلب بیشتر است و چه بسا باید به شعر توجه خاصی شود، همان‌گونه که مقام معظم رهبری در خصوص شعر، اهتمام خاصی دارند.
امام جمعه تبریز خواستار پرورش استعدادهای بالقوه در عرصه ادبیات و شعر رثایی شد و افزود: زبان شعر و شاعری می‌تواند با ظرافت خاص ابعاد مختلف حماسه عاشورا و کربلا را در اذهان مردم جهان به تصویر بکشد، این در حالیست که شاید یک سخنران یا مداح نتواند از چنین قدرتی برخوردار باشد.
وی با اشاره به این‌که شعرای اهل بیت عصمت و طهارت نباید نسبت به مسائل روز جامعه و عرصه بین‌الملل بی‌تفاوت باشند، افزود: مبحث بزرگی چون فاجعه میانمار، می‌تواند زمینه خوبی برای سرایش اشعاری در رسوا کردن ظالمان زمان باشد، امروز زبان هنر مرز نمی‌شناسد و می‌تواند اثرگذاری بین‌المللی داشته باشد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که نسل جوان علاقه زیادی نسبت به ادبیات و شعر دارد، گفت: امروز شاهد حضور شعرای نوجوانی همچون امیرحسین دوست‌زاده در این جلسه هستم که حضور چنین پدیده‌های ارزشمندی در ادبیات خطه آذربایجان، نشان دهنده ظرفیت بالای نسل جدید انقلاب در حوزه ادبیات است.

 

کد خبر 658317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha