رعایت حق الناس در سخت ترین شرایط تاریخی مورد توجه امام حسین(ع) بود

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان با تاکید بر رعایت اخلاقیات در محرم، گفت: رعایت حق الناس در سخت ترین شرایط تاریخی مورد توجه امام حسین(علیه السلام) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن صادقلو، استاندار گلستان، شب گذشته (4 مهر) در مراسم عزاداری ششمین شب محرم در حسینیه شاهکویی های مقیم گرگان، گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام(صلی الله علیه و آله سلام) از معراج اینگونه گزارش کردند که امام حسین(علیه السلام) کشتی نجات و چراغ هدایت هستند.

 

وی با بیان اینکه هر اقدام و حرکتی در مکتب و دانشگاه امام حسین (علیه السلام) بی اجر نخواهد ماند، یادآور شد: در فرصت عزاداری های ایام محرم باید تلاش کنیم درک واقعی و صحیح از معارف عاشورا و کربلا کسب کنیم.

 

وی افزود: استفاده از دانشگاه عاشورا با وجود اساتیدی همچون حضرت ابوالفضل(علیه السلام) و حضرت علی اکبر(علیه السلام) در واقع مدیریت عمر است.

 

استاندار گلستان در جمع مردم عزادار حسینی خاطرنشان کرد: محرم و عاشورا را می توان بر پایه اخلاق ارزیابی کرد و امام حسین (علیه السلام) بر اساس مفاهیم اسلامی که بر 3 محور عقاید، احکام و اخلاق استوار هستند، اخلاق را محور اقدامات خویش قرار داد.

 

صادقلو با تاکید بر رعایت اخلاقیات در محرم، گفت: رعایت حق الناس در سخت ترین شرایط تاریخی مورد توجه امام حسین(علیه السلام) بود.

 

وی که با موضوع اخلاق در کربلا به سخرانی می پرداخت، تصریح کرد: امام حسین(علیه السلام) در صحنه های مختلف اخلاقیات را به دوستان و دشمنان خود یادآور شد و لحظه توجه به مسائل اخلاقی را از نظر دور نکرد.

 

صادقلو با تاکید بر اینکه در عاشورا ذلت و مظلومیت به معنای خواری وجود ندارد، گفت: هر شعر، نوحه و گفتاری که نشان دهنده خواری و ذلت باشد و از شان امام حسین(علیه السلام) و یاران با وفایش بکاهد در واقع خیانت به کربلاست.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه کربلا صحنه اخلاق، مروت و ایثار است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند از بیان روایت های تاریخی که منابع ضعیفی در جریان کربلا دارند پرهیز شود و در بیان وقایع عاشورا به منابع موثق تکیه شود.

 

کد خبر 658652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha