اعلام فراخوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه امید در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری شبستان: فراخوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه امید با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون برای مشارکت در موضوعات مرتبط جشنواره در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، فراخوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه امید با هدف تشویق و ترغیب هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون برای مشارکت در موضوعات مرتبط جشنواره امروز (11 مهر) در چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

 

نخستین جشنواره فیلم کوتاه امید به همت سازمان مدیریت بحران کشور و با همکاری اداره کل مدیریت بحران استان یزد با محوریت موضوع های حوادث، آگاهی از مخاطرات، ارتقای تاب آوری جامعه، افزایش امید، ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش خطر پذیری بلایای طبیعی و مدیریت بحران و رفتار انسان ها در بحران برگزار می شود.

 

امروزه بحران های که در جامعه به وجود می آید، بدون حضور و نقش فعال رسانه های جمعی و به ویژه رسانه های تصویری، به نحو شایسته ای قابل مدیریت و پایش نیست لذا نقش آگاه سازی و هشدار دهی، آمادگی، آموزش مصون ساز، دیده بانی، امنیت، همبستگی و همراه سازی، پیگیری و پاسخ طلبی، امید بخشی و آرامش بخشی رسانه از مواردی است که اهمیت و ضرورت برگزاری برگزاری جشنواره ای با عنوان امید را در حوزه سینما و تلویزیون نشان می دهد.

 

تشویق و ترغیب هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون برای مشارکت در موضوعات مرتبط جشنواره، اهمیت دادن به نقش کلیدی رسانه های تصویری بخصوص سینما و تلویزیون، قبل در حین و بعد از بحران و حوادث، ارتقای فرهنگ و دانش عمومی در موضوع مدیریت بحران، حوادث و تقویت فرهنگ ایمنی و پیشگیری از جمله اهداف نخستین جشنواره فیلم کوتاه امید است.

 

مخاطرات و حوادث طبیعی و مخاطرات انسان ساخت 2 موضوع نخستین جشنواره فیلم کوتاه امید است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا اول آذر سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

روند انتخاب آثار برگزیده این جشنواره ملی از 12 آذر سال جاری امسال آغاز می‌شود و آثار منتخب در 18 آذر سال جاری معرفی می‌شوند.

 

داوری آثار جشنواره هم سوم و چهارم دی سال جاری امسال و همزمان با برگزاری جشنواره انجام و آیین اختتامیه هم روز ۵ دی سال جاری همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و سالروز زمین لرزه بم برگزار می‌شود.

 

کد خبر 659498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha