امنيت اقتصادي و معنوي زيربناي امنيت اجتماعي و سياسي است/ اضافه شدن سالانه ۱۴ هزار و ۳۲۷ دستگاه خودرو به ناوگان شهري بوشهر

خبرگزاري شبستان: فرماندهي نيروي انتظامي استان بوشهر گفت: امنيت اقتصادي و معنوي زيربناي امنيت اجتماعي و سياسي است و امنيت روحي درجامعه در گرو امنيت جسمي است.

به گزارش خبرگزاري شبستان از بوشهر، سردار خليل واعظي، فرماندهي نيروي انتظامي استان بوشهر، عصر گذشته (11 مهر) در نشست خبري با اصحاب جرايد و خبرنگاران خبرگزاري ها كه به مناسبت هفته ناجا در سالن كنفرانس اين ستاد فرماندهي برگزار شد، با بيان اينكه دين‌مداري و قانون‌مداري موجب امنيت پايدار و اجتماعي در جامعه اسلامي مي‌شود، اظهار داشت: اگر مي‌خواهيم به امنيت پايدار دست يابيم به مؤلفه‌هاي مهم آن يعني دين‌مداري و قانون‌مداري توجه كنيم چرا كه اگر در مسير دين و ولايت و قانون حركت كنيم خود به خود امنيت عمومي جامعه تأمين خواهد شد.

 

وي افزود: هفته ناجا امسال با شعار «پليس براي امنيت – امنيت براي همه» مبيين اين است كه يعني پليس مسئول برقراري امنيت اجتماعي و برقراري امنيت براي شهروندان جامعه است و ما در اين بخش به دنبال مشاركت و آموزش همگاني مردم جامعه به صورت تخصصي هستيم كه چگونه با پليس در تعامل و ارتباط باشد و در اين راستا، طرح «هميار پليس و همياران محرم» در تمامي شهرها و روستاها اجرا شده است و اينگونه آموزش ها مستمر است.

عضو شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر در ادامه به تبيين به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي بر محورهاي توليد ملي و حمايت از کار و اقتصاد مقاومتي پرداخت، بيان داشت: امنيت اقتصادي و معنوي زيربناي امنيت اجتماعي و سياسي است و امنيت روحي درجامعه در گرو امنيت جسمي است و استفاده از فرصت ها و مديريت زمان بهترين راهبرد در سبك زندگي اسلامي – ايران است و اين مدل سبك زندگي به عنوان سرلوحه نيروي انتظامي در كارها و عمليات هاي انتظامي و اجتماعي است.

 

سردار واعظي گفت: در 6 ماهه اول سالجاري نزديك به 3 هزار و 157 دستگاه خودرو شوتي حمل بار قاچاق در سطح استان بوشهر متوقف شده است و ارزش ريالي كالاهاي قاچاق كشف شده 1 هزار و 660 ميليارد ريال مي باشد.

 

وي با اعلام اينكه در بخش سرقت مغازه و منزل نسبت به سال گذشته افزايش آمار داريم، افزود: ديگر سرقت هاي به عنف، موتور سيكلت و و خودرو كاهش يافته و گروگانگيري امنيتي و راهزني تا 6 ماهه اول امسال نداشته ايم.

فرماندهي نيروي انتظامي استان بوشهر با اشاره به اينكه قاچاق مواد مخدر از سمت خشكي به دريا راه پيدا كرده است، گفت: 293 درصد نسبت به سال گذشته شاهد كشفيات بوده ايم و به تازگي دو محموله را در شهرستان هاي كنگان و عسلويه توسط پليس مبارزه با مواد مخدر شناسايي و دستگير شدند و 5 تن مواد مخدر از ابتداي سال تا كنون كشف شده است.

 

سالانه 14 هزار و 327 دستگاه خودرو به ناوگان شهري بوشهر اضافه مي شود

وي از كاهش 25 درصدي فوت شدگان در بخش تصادفات در سالجاري خبر داد و بيان داشت: در بخش كاهش تصادفات درون شهري 13 درصد كاهش و تصادفات برون شهري 19 درصد كاهش داشته ايم و در بخش كشته شدگان درون شهري 27 درصد كاهش و كشته شدگان تصادفات برون شهري 24 درصد كاهش داشته ايم و اين امر نيازمند ترويج و آموزش فرهنگ ترافيكي در بين شهروندان است و سالانه 14 هزار و 327 دستگاه خودرو به ناوگان شهري در سطح استان بوشهر اضافه مي شود.

 

سردار واعظي با اشاره به اينكه در بخش درصد كشف جرائم فضاي سايبري نسبت به وقوع 96 درصد كشف شده است، اظهار داشت: در بخش جرائم خشن 19 درصد كاهش، در بخش زورگيري و شرارت 100 درصد كاهش و در مركز استان در جرائم خشن 21 درصد كاهش داشته ايم و در بخش قتل هاي سالجاري و سنوات گذشته 18 درصد كشف و سرقت به عنف 113 كشف داشته ايم.

نيروي انتظامي تبلور ارزشهاي اسلامي و ديني در كشور است

سيد منصور فاطمي، رئيس پليس امنيت عمومي استان بوشهر در اين نشست خبري گفت: امنيت امروز کشور مديون تلاش خالصانه وشبانه روزي پرسنل نيروي انتظامي است و امروزه ارزش هاي اسلامي و ديني در نيروي انتظامي تبلور يافته است و آن چيزي‌كه نيروي انتظامي كشورما را از ديگر كشورهاي توسعه يافته مستثني كرده است همين مسئله حفظ ارزش ها است.

 

برگزاري دوره هاي آموزشي «سبك زندگي و رزق حلال» در بوشهر

وي در پايان اظهار داشت: بدون شك پيشرفت، تعالي و نيل به توسعه همه جانبه و پايدار، بستري امن، سالم و با آرامش را طلب مي‌كند تا در سايه اين امنيت، فعاليت‌ها با قدرت و سرعت بيشتري شتاب گيرد و برقراري نظم و امنيت اجتماعي تنها در اثر زحمات مخلصانه همه اين عزيزان واقعيت پيدا مي‌كند و نيروي انتظامي در طول سال تلاش وافري را در تمامي طول سال براي حفظ جان و مال و امنيت جامعه انجام مي ‏دهد و پليس امنيت عمومي استان بوشهر مفتخر است با برگزاري دوره هاي آموزشي «سبك زندگي و رزق حلال» و گفتمان ديني امنيت اخلاقي با مشاركت تشكل ها و انجمن هاي صنوف و بازاريان به دنبال برقرار تعامل و پيشگيري و جامعه اي بالنده است.

کد خبر 659751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha