امام سجاد(ع) قریب به ۱۸۰ فقیه  تربیت نمود

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد التوحید شهر «بوئنوس آیرس» کشور آرژانتین با اشاره به خفقان ایجاد شده توسط حکام ظلم و جور در دوران امامت سیدالساجدین، گفت: امام سجاد(ع) قریب به ۱۸۰ فقیه را در دوران امامت خویش تربیت نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام میثم اخلاقی، امام جماعت مسجد التوحید شهر «بوئنوس آیرس» کشور آرژانتین در مراسم بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) از سری برنامه های بخش بین الملل هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در این کشور به تشریح ابعاد زندگانی زین العابدین(ع) و سیره آن حضرت پرداخت و یادآور شد: علی بن الحسین(ع) از عصر عاشورا به امامت رسید و دوران امامت حضرت همزمان با حکومت حاکمی فاسد و ظالم همچون یزید بود.

 

وی با اشاره به جنایات یزید در دوران امامت امام سجاد(ع)، خاطرنشان کرد: یزید سه جنایت «قتال با امام حسین(ع) در روز عاشورا»، «واقعه حرّه» و «آتش زدن خانه خدا» را مرتکب شد

 

حجت الاسلام اخلاقی با یادآوری اینکه امام سجاد(ع) در دوران امامتشان با بهره گیری از روش دعا که ماحصل آن صحیفه سجادیه است به روشنگری و مقابله با حکومت یزید اقدام کرد، گفت: آن حضرت با همه مصائب و مشکلات، به بهترین نحو جامعه اسلامی را مدیریت کرد.

 

وی تامین مایحتاج نیازمندان و خرید بردگان و تربیت دینی آنها را از دیگر کارهای امام سجاد(ع) برشمرد و عنوان کرد: آن حضرت با اقدامت فرهنگی خویش، مقدمات را برای دانشگاه های بزرگ امام باقر(ع) و امام صادق(ع) فراهم نمود.

 

امام جماعت مسجد التوحید شهر «بوئنوس آیرس» کشور آرژانتین برگزاری مراسم بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) را که برای دومین سال متوالی برگزار می شود از برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد(ع) معرفی کرد که هرساله به میزبانی استان هرمزگان در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

 

اخلاقی در بخش دیگری از سخنان خود به  بیان احادیثی از امام سجاد(ع) پرداخت و یادآور شد: « تعجّب دارم از كسی كه به خاطر ضررهای غذا نسبت به خوراكش ‍ مراقب است، چگونه نسبت به گناهان به خاطر زشتی و زیانش اهمیّت نمی‌دهد.»

 

وی افزود: «بسیار عجیب است كسانی كه برای این دنیای زودگذر و فانی كار می‌كنند و خون دل می‌خورند ولی ‏آخرت را كه باقی و ابدی است رها و فراموش كرده اند. »

 

گفتنی است؛ مراسم بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) از سلسله برنامه های بخش بین الملل هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با استقبال آحاد مردم مسلمان به ویژه علما و اندیشمندان در مسجد التوحید شهر بوئنوس آیرس پایتختکشور آرژانتین برگزار شد.

 

 

 

کد خبر 660283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha