پیشتازی مسابقات قرآن صدا و سیما در نوآوری و ابداعات

خبرگزاری شبستان: مدیر شبکه قرآن با بیان اینکه فرآیند برگزاری مسابقات رسانه ملی با توجه به ظرفیت و ویژگی های بسیار آمیخته با بحث هنر و فنی رسانه است، گفت: در این زمینه باید در بحث نوآوری و ابداعات پیشتاز باشیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، گردهمایی سراسری دبیران برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآن رسانه ملی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان برگزاری این مسابقات از سراسر کشور در مجتمع ملاصدرا برگزار شد.

دکتر محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن در این نشست با بیان اینکه تلاش در عرصه تبلیغ و ترویج قرآن که یکی از راه‌های آن برگزاری مسابقات است در جامعه امروز مورد توجه است، گفت: خدای متعال سه وظیفه قرآنی برای پیامبر در قرآن کریم مشخص فرموده است.

وی با اشاره به این سه وظیفه خاطرنشان کرد: ترویج تلاوت قرآن، ترویج و ارتقای سطح فرهنگ و خودسازی مردم و ترویج آموزش قرآن کریم از جمله وظایفی است که قرآن برای پیامبر مشخص کرده است.

محمدزاده با بیان اینکه مسابقات قرآن خانواده صدا و سیما بهانه‌ای برای ترویج و تبلیغ قرآن کریم می باشد، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت طلایی استفاده کنیم تا عطر دل انگیز قرآن را در خانواده های سازمان برانگیزیم و به انس بیشتر با قرآن کمک کنیم.

مدیر شبکه قرآن با بیان اینکه فرآیند برگزاری مسابقات رسانه ملی با توجه به ظرفیت و ویژگی های بسیار آمیخته با بحث هنر و فنی رسانه است، اظهار کرد: در این زمینه باید در بحث نوآوری و ابداعات پیشتاز باشیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم برای سال آینده مسابقاتی طراحی شود که الگو و مدل مناسبی برای مسابقات ملی باشد، تصریح کرد: در مسابقات بین المللی سعی کرده ایم نقش رسانه در کیفی سازی انعکاس این رویداد بزرگ مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارگردانی رسانه در مسابقات قرآن حس شکوه یک رویداد قرآنی را برای کسانی که امکان حضور در جلسات قرآن را ندارند به ارمغان آورده و از قابل تلویزیون دیدن آن را لذت بخش کرده است.

محمدزاده با بیان اینکه اهل رسانه باید در ایجاد نوآوری ها مدل سازی کنند، افزود: به عنوان نمونه یکی از مسایل مورد نقد مسابقات قرآن این است که شرکت کنندگان مسابقات یک فرآیند آموزشی ندارند.

مدیر شبکه قرآن با اشاره به لزوم یک دوره آموزشی برای متسابقین خاطرنشان کرد: تبیین یک فرآیند کامل آموزشی و مسابقه از آن آموزه ها می تواند مدل خوبی را به مسابقات ملی و بین المللی ارایه دهد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دو دیدار قرآنی اخیر خود اظهار کرد: پیروی از تاکیدات رهبری در سطح سازمان مورد توجه بوده در این راستا رهبری می فرمایند ترویج گفتمان سازی قرآن کریم صورت گیرد به این معنا که یک مفهوم قرآنی به وسیله ابزارهای تبلیغی و ترویجی گفتار رایج مردم شده و بر اندیشه مردم پرتوافکنی کند تا به یک شکوفایی قرآنی برسد.

وی گفت: در این راستا رییس سازمان پیشنهاد دادند تا در همه شبکه های صدا و سیما هفته ای یک آیه به صورت های مختلف به مخاطبان رسانه ارایه شود تا تبدیل به گفتار عمومی شده و در دل و ذهن و اندیشه مردم اثر بگذارد.

محمدزاده با اشاره به گفتمان سازی و حفظ موضوعی آیات قرآن اظهار کرد: حفظ آیاتی که ظرفیت گفتمان سازی دارند به عنوان یک مدل و نوآوری در دستور کار قرار گیرد و مدلی باشد که در مسابقات اجرا می شود.

کد خبر 661649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha