مردم سریع‌تر برای دریافت کار ملی هوشمند اقدام کنند/صدور ۲۸ میلیون کارت ملی هوشمند

خبرگزاری شبستان:معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال بر لزوم اقدام هرچه سریع‌تر شهروندان جهت ثبت‌نام برای دریافت کارت ملی هوشمند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان، دکتر حمید درخشان‌نیا، معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تامین اجتماعی و ثبت احوال گفت: سازمان تبت احوال کشور خوشبختانه امروز نوین بوده و الکترونیکی شده است و در سطح بسیار خوبی نسبت به سایر ادارات قرار دارد.

 

وی گفت: ما خوشبختانه تاکنون با همکاری خوبی که با سازمان تامین اجتماعی داشتیم موفق شدیم حدود 28 میلیون کارت ملی هوشمند را تولید کنیم و این روند با ظرفیت 2.5 کارت در ماه که توسط سازمان قابلیت آن وجود دارد، ادامه دارد.

 

درخشان‌نیا در ادامه تصریح کرد: این کارت‌های کاغذی که کارت ملی قبل بوده ،اعتبار بسیاری از آنها طبق قانون تا پایان سال جاری به اتمام می رسد لذا لازم است همه هموطنان هرچه سریع تر به تعویض کارت ملی خود اقدام کنند و این کار را به پایان سال محول نکنند و حتما به دفاتر پیشخوان، اداره پست و ادارات ثبت احوال مراجعه کنند تا برای دریافت کارت هوشمند خود ثبت نام کنند چون ممکن است عده ای این کار را به پایان سال اختصاص دهند که این خود مشکلاتی را برای آنها و خانواده هایشان که برای کار بانکی مراجعه خواهند کرد به وجود بیاورند، بنابراین خواهشمندیم در بهترین فرصت به این کار اقدام کنند.

 

رییس سازمان ثبت احوال در ادامه تصریح کرد: ما یک تفاهم نامه ای تنظیم کردیم که از پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور به صورت برخط و آنلاین سازمان تامین اجتماعی وقایع حیاتی چهارگانه و هویت افراد را استعلام می کند.

 

وی با بیان اینکه پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال به روز شده است، افزود: اطلاعات این پایگاه مرتب به روزرسانی می شود و بیش از 120 هزار وزارتخانه، دستگاه دولتی و نهادهای عمومی و خصوصی به صورت برخط با ما در ارتباط هستند  ما در ثانیه به شش هزار استعلام پاسخ می دهیم و 200 هزار نقطه در کشور به پایگاه ما  متصل هستند و خدمات مربوط به احراز هویت اشخاص و استعلام هایی که انجام می شود، ارایه می شود.

 

وی اظهار کرد: در هفته های اخیر دولت مصوبه ای ارایه داد که اطلاعات کارت های هوشمند تجمیع شود. در واقع کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است و هماهنگی ها، تلاش ها و اقدامات بسیار موثری در این زمینه صورت گرفته است. وزارت ICT و همچنین وزارت کشور مصمم است که این کار را انجام دهند،پایگاه‌های اطلاعاتی وزارتخانه ها که اکنون در حال صدور کارت هوشمند هستند اینها موجب می شود هزینه هایی را که بر مردم تحمیل می شود مشکلاتی به وجود بیاورد لذا این امر باعث کاهش این مشکلات می شود بنابراین تصمیم بر این شده است که همه این کارت ها جمع آوری شوند و در واقع از طریق کارت هوشمند ملی همه این کارها صورت بگیرد. اقدامات فنی این طرح صورت گرفته است و جلسات متعددی نیز تشکیل شده است، انشاءالله در آینده ای نزدیک این کار اجرایی خواهد شد که هم هزینه های مردم کاهش یابد و هم سرعت در روند کار افزایش یابد.

 

درخشان‌نیا تصریح کرد: شروع این کار هم اکنون با سازمان تامین اجتماعی کلید خورده است با تفاهم نامه ای که امروز به امضا خواهد رسید این اقدامات اجرایی خواهد شد و امیدواریم موفقیت حاصل شود.

 

وی گفت: با توجه به اینکه کارت ملی توسعه پیدا کرده اکنون میانگین تولید کارت و تحویل آن به مردم به حدود میانگین 15 روز رسیده است بنابراین این روزها بهترین فرصت برای مردم است که برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کنند، اگر به پایان سال واگذار شود با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.   

کد خبر 662271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha