بازدید نابینایان و کم‌بینایان اصفهان از متروی نصف‌‌جهان

خبرگزاری شبستان: همزمان با روز جهانی عصای سفید، جمعی از نابینایان و کم‌بینایان شهر اصفهان با حضور در ایستگاه‌های متروی این شهر، از این ایستگاه‌ها بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،‌همزمان با روز جهانی عصای سفید، جمعی از نابینایان و کم‌بینایان شهر اصفهان با حضور در ایستگاه‌های متروی این شهر، از این ایستگاه‌ها بازدید کردند.

در این بازدید که با حضور بیش از 60 نفر از اعضای خانواده معلولان استان برگزار شد، آخرین اقدامات سازمان قطارشهری اصفهان و حومه در خصوص ارائه خدمات به نابینایان و کم‌بینایان آموزش داده شد.

مسعود سعیدی، سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری اصفهان و حومه با اشاره به بازدید صورت گرفته و دلایل آن اظهار داشت: شهر اصفهان یک جهان‌‌شهر خلاق در همه عرصه‌ها به شمار می‌رود و با توجه به سبقه بین‌المللی این شهر، همواره در تلاش بوده‌ایم که در این حوزه فعالیت‌های مختلفی رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خط یک قطارشهری اصفهان از مسیر قدس تا آزادی در حال استفاده همشهریان عزیز بوده، ادامه داد: قطارشهری یکی از نیازهای اساسی شهر اصفهان به شمار می‌رود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر حدود 16 کیلومتر از خط یک آن تکمیل شده و در اختیار شهروندان عزیز قرار گرفته است.

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان قطارشهری و حومه با اشاره به روز جهانی عصای سفید و ضرورت توجه به نیازهای معلولان و شهروندان عزیز معلول در ابعاد مختلف بیان کرد: قشر معلول و افراد کم‌بینا و نابینا نیز از اقشار قابل احترام جامعه محسوب می‌شوند و حق استفاده از تمام امکانات شهری را دارند.

وی افزود: تلاش اصلی سازمان قطارشهری اصفهان توجه به خواسته‌های این قشر و مناسب‌سازی جای جای ایستگاه‌های سازمان به منظور ارتقای خدمت‌رسانی به آنها به شمار می‌رود بنابراین بازدید روز گذشته به منظور احصاء مجدد خواسته‌های این قشر ارزشمند صورت گرفت.

سعیدی اضافه کرد: از سوی دیگر بخش‌های فنی و اجرایی سازمان در جلسات مختلف و در کنار ارتباط با حوزه‌های مرتبط، در تلاش برای تحقق موضوع مناسب‌سازی ایستگاه‌های متروی اصفهان برای معلولان هستند و در حال حاضر ایستگاه‌های ما به آسانسور و دیگر امکانات جهت استفاده مناسب آنها مجهز است.

با بهره‌برداری فاز اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک متروی اصفهان، هم‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.

خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، هم‌اکنون در ایستگاه‌های سی و سه پل، شریعتی و آزادی نیز به شهروندان عزیز خدمت‌رسانی می‌کند.

قرار است که تا پایان سال 96، بخش دیگری از قطارشهری اصفهان با بهره‌برداری از ایستگاه‌های باقیمانده تکمیل شود و تا پایان سال ایستگاه‌های باقیمانده تا ترمینال صفه اصفهان به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 662789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha