ضرورت پایش کتاب در کشور/ کتاب خوب فرهنگ توحیدی را تقویت می کند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر پایش کتاب های چاپ شده در کشور گفت: پایش کتاب منافاتی با پیشرفت های علمی و صنعتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد امروز (24 مهر) در دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب که در محل نمایشگاه بین المللی شهرکرد بر پاشد، گفت: کارکرد نمایشگاه های کتاب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و بی شک خروجی آن باید یک تربیت جامعه ایمانی باشد.

 

وی بر ضرورت پایش کتاب های چاپ شده در کشور تاکید کرد و افزود: کتاب باید با فیلتری در طراز نظام جمهوری اسلامی پایش و کنترل شود تا بتوان زمینه را برای هدایت افراد جامعه به سمت ایمان و توحید فراهم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه پایش کتاب به معنای محدودیت و سد کردن مسیر فرهنگ نیست، تصریح کرد: انسان باید متناسب با فرهنگی تربیت شود که با هدف خلقت سازگار است از همین رو باید در عرضه کتاب های سالم به افراد جامعه دقت نظر شود.

 

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر تقویت فرهنگ توحیدی در جامعه افزود: کتاب باید سمت و سوی توحیدی داشته باشد که این امر هیچ منافاتی با رشد علمی و صنعتی و استقلال جامعه ندارد.

 

حجت الاسلام نکونام خاطرنشان کرد: کتاب را باید جدی گرفت و زمینه برگزاری نمایشگاه های سراسرس کتاب در شهرستان ها نیز فراهم شود.

 

وی بابیان اینکه ظرفیت چهارمحال و بختیاری در حوزه نشر و تالیف کتاب بسیار بالاست، گفت: انتظار می رود شاهد حضور بیشتر ناشران و مولفان استانی در نمایشگاه باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، اظهار کرد: کارهای خوبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام شده اما کافی نیست و باید در این خصوص اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

 

کد خبر 662887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha