صحیفه سجادیه راهنمای جامعی در زمینه مباحث توحیدی و اخلاقی است

خبرگزاری شبستان: استاد مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: صحیفه سجادیه به عنوان یادگار گرانسنگ امام سجاد(ع)، راهنمای جامعی در زمینه مباحث توحیدی و اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از هرمزگان، حجت الاسلام سید عبدالله بحرینی در کارگاه آموزشی صحیفه سجادیه از سری برنامه های جنبی هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ویژه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی شهرستان سیریک، ضمن تسلیت ایام شهادت علی بن الحسین(ع)، اظهار کرد: سیدالساجدین در قالب دعاهای صحیفه سجادیه، راه و روش ارتباط با خالق هستی و اخلاق و مدیریت را به بهترین شکل ممکن تبیین فرموده اند.

 

وی با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه نعمت بزرگی است که از صاحب نعمات بزرگ به دست ما رسیده است، افزود: بنابراین برای قدرشناسی از این موضوع مهم، هم باید شکر زبانی گفت و هم شکر عملی را به جای آورد.

 

حجت الاسلام بحرینی در ادامه به اهداف برگزاری کارگاه آموزشی صحیفه سجادیه ویژه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی، اشاره کرد و مدیریت معنوی، دستیابی به تعریف جامعی از مدیریت معنوی که هماهنگ با آموزه‌های اسلامی و تکیه بر صحیفه سجادیه باشد را از مهمترین اهداف برشمرد.

 

وی با اذعان به اینکه دو مقوله مدیریت و معنویت به طور مجزا مباحث بسیاری را به دنبال دارد، تصریح کرد: هرگاه این دو مفهوم با یکدیگر ترکیب شوند، گستردگی زیادی پیدا خواهند کرد.

 

این استاد متخصص حوزه صحیفه سجادیه با ذکر این نکته معنویت تعریف حداقلی و حداکثری دارد، خاطرنشان کرد: منظور از معنویت، مفهوم تام و حقیقی آن است که رشد و تعالی انسان‌ها را به دنبال دارد که تعالی طلبی، مبدأ محوری و معاد گروی را در بر می‌گیرد.

 

بحرینی با بیان اینکه معنویت حقیقی در سیره معصومین(ع) و کتاب‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه متبلور است، یادآور شد: برای این کارگاه آموزشی دو مفهوم مدیریت بر پایه معنویت و مدیریت بر معنویت به ذهن متبادر می‌شود که در مفهوم نخست اصول و چارچوب اصلی بر مبنای خواستگاه معرفتی قدرتمندی گذاشته می‌شود که ارزشمند است.

 

وی افزود: حالت سومی که وجود دارد، وجود معنویت برای یک مدیر است که در تاثیر گذاری این مقوله هیچ تردیدی وجود ندارد، اما نباید زیاد به دنبال پاسخ این سئوال رفت زیرا نمی‌توان میزان تاثیر معنویت بر مدیریت را به طور درست ارزیابی کرد.

 

 برپایه این گزارش، این دوره آموزشی با حضور 60 نفر از مدیران ادارات و نهادها و مربیان پرورشی مدارس شهرستان سیریک برگزار شد و در پایان این کارگاه آموزشی گواهینامه ضمن خدمت برای شرکت کنندگان صادر گردید.

 

 

کد خبر 663148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha