حرم عبدالعظیم حسنی(ع) میزبان مسابقات مدهامتان تهران

خبرگزاری شبستان: دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان استان تهران در دو بخش خواهران و برادران روز جمعه ۲۸ مهر در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران؛ مرتضی حسن زاده کارشناس فرهنگی دبیرخانه کانونهای مساجد استان تهران در خصوص برگزاری این مسابقات گفت: دوزادهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان 28 مهر مرحله استانی خود را پشت سر خواهد گذاشت. این مسابقات در 5 رشته که شامل حفظ کل، حفظ 20 جزء، ترتیل، قرائت، اذان و نماز برگزار خواهد شد همچنین رشته مفاهیم قران و نهج البلاغه به صورت اینترنتی و بطور همزامان با این مسابقات برگزار خواهد شد که شرکت کنند باید به سایت جشنواره جوانان مساجد مراجعه نمایند.

وی همچنین با اشاره به تفاوت دوازدهمین دوره مسابقات استان تهران با سنوات گذشته و رشته‌های در نظر گرفته در دو بخش خواهران و برادران بیان داشت: امسال علاوه بر حضور شرکت کنندگان در سنین بالای 18 سال، طبق تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد گردید افراد زیر 18 سال نیز میتوانند در رشته‌های حفظ 5 جزء، قرائت و اذان که مختص برادران است شرکت نمایند. همچنین در مسابقات بزرگسالان و در بخش برادران متسابقین می‌بایست در رشته‌های کل، حفظ 20 جزء، ترتیل، قرائت، اذان و نماز با دیگران به رقابت به پردازند و در بخش خواهران نیز متسابقین باید در رشته‌های قرائت، حفظ کل و نماز با دیگر نفرات رقابت کنند.

حسن زاده در خصوص استقبال از این مسابقات و تعداد شرکت کنندگان تصریح کرد: مسابقات امسال از سوی علاقه‌مندان به شدت مورد استقبال قرار گرفته است زیر امسال شاهد حضور 850  شرکت کننده تنها در سطح استان تهران هستیم.

وی همچنین با اشاره به تعداد داوران در این مسابقات گفته است: در مسابقات امسال تعداد 15 داور که همگی از داوران سطح بالای استان تهران می باشند برای قضاوت در مسابقات در نظر گرفته است که سه تن از داوران برای بخش خواهران و 12 تن نیز برای بخش برادران به قضاوت خواهند پرداخت.

گفتنی است؛ دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان صبح روز جمعه 28 مهر راس ساعت 8  در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) آغاز و تا ساعت 16 ادامه خواهد داشت و با مشخص شدن نفرات برتر در استان تهران اسامی این نفرات برای شرکت در مسابقات ملی مدهامتان که هفته وحدت در مشهد مقدس برگزار می‌گردد در اختیار ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار خواهد گرفت.

کد خبر 663177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha