رعایت استانداردها راه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری شبستان: رییس اداره استاندارد بندر آستارا به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: تنها راه رسیدن به شعار سال رعایت استاندارد ها است.

شاهرخ جعفری، رییس اداره استاندارد بندر آستارا با اشاره به روز جهانی استاندارد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: همه ساله روز ۱۴ اکتبـر برابر ۲۲ مهر روز جهـانی استاندارد نامگذاری شده و در کشورهای عضو ایزو  این روز را جشن می‌گیرند و در کشور ما نیز این روز را گرامی می‌دارند.

 

 وی به شعــار جهانــی سـال استانـدارد با عنـوا ن«استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند» اشاره کرد و افـزود: طراح و پیشنهـاد دهنده این طرح یکـی از هموطنان بود.

 

 رییس اداره استاندارد بندر آستارا تصریح کرد: رعایت استانداردهـا همه جنبه هـای مهم زندگی از جملـه ساختمان های با مصرف بهینه انرژی، حمل و نقل هوشمند، مدیریت پسمـاند تا ایجاد جوامع پایدار را آماده می‌کند.

 

جعفری با اشاره به اینکه استاندارد یک تعریف علمی دارد ولی برداشت عامه از استاندارد که همان اطمینان نسبت به کیفیت کالا و یا خدمات باشد پسندیده تر است، گفت: نقش استاندارد در زندگی امروزه جامع بشری غیر قابل انکار است و ما از استانداردها جهت رسیدن به سطحی از ایمنی، کیفیت و سازگاری در محصولات  و فرآیندهایی که بروی زندگی ما تاثیر گذار هستند، استفاده می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه در راستای رسیدن به کیفیت نیاز به یاری مردم و مسئولین داریم، خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم بندر آستارا مقوله استاندارد را جدی تر از قبل پیگیری کرده تا این اداره نیز بتواند با این اهرم قوی نظارت موثرتری جهت ارتقاء کیفی کالا و خدمات انجام دهد.

 

رییس اداره استاندارد بندر آستارا به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: تنها راه رسیدن به شعار سال رعایت استانداردهاست و از تمامی تولید کنندگان انتظار داریم به منظور رسیدن به این هدف استانداردها را در تولید محصولات رعایت کنند.

 

جعفری با اشاره به اینکه از نظر جایگاه سازمان استاندارد در بین ۱۶۳ کشور ایزو، ایران مقام ۲۳ جهان را دارد، افزود: این معاونت نیز به تبعیت از این سازمان ملی استاندارد برای بالا بردن جایگاه استاندارد وظایفی همچون مشارکت در تدوین استانداردها، کنترل کیفی کالاهای صادراتی و وارداتی، نظارت بر واحدهای خدماتی، نظارت بر ترازوها، نظارت بر استانداردسازی آسانسورها، طلافروشی ها، شهر بازی ها و ... را انجام می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۷۵ گواهینامه انطباق صادراتی برای انواع خرما و کشمش صادر شد، تصریح کرد: همچنین در این مدت ۷۱ گواهینامه انطباق وارداتی صادر شد.

 

رییس اداره استاندارد بندر آستارا با اشاره به اینکه به مناسبت هفته استاندارد در ۶ مدرسه اهداف استاندارد برای دانش آموزان تبیین شد، افزود: به منظور استاندارد سازی تعداد ۳۰ واحد تولیدی مورد بازرسی قرار گرفت و ۲۰ واحد خدماتی از قبیل سردخانه مورد بازرسی انجام گرفت.

 

 

کد خبر 664767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha