برای ساماندهی کودکان کار از موسسات خیریه کمک گرفته شود

خبرگزاری شبستان: استاندار خوزستان با اشاره به معضل کودکان کار گفت: در ساماندهی کودکان کار باید مانند شهر برخی شهرهای موفق کشور از موسسات خیریه و سازمان ‌های مردم ‌نهاد کمک گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، امروز (7 آبان) در جلسه شورای اجتماعی استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی و اداری در حوزه اجتماعی مسئولیت هایی دارند که باید به ایفای آنها بپردازند.

 

وی با اشاره به تدوین طرح اطلس اجتماعی افزود: سال گذشته قرار شد طرح اطلس اجتماعی استان خوزستان تا اردیبهشت ‌ماه امسال تدوین شود، ولی این طرح با وقفه‌ای چند ماهه رونمایی شد.

 

شریعتی با بیان اهمیت اجرای اطلس اجتماعی در خوزستان خاطر نشان کرد: اگر بنا باشد بر اساس اطلس اجتماعی کار شود باید بر اساس مشکلات و آسیب ‌های منطقه ‌ای اقدام شود.

 

وی تصریح کرد: باید با همین امکانات موجود مسائل استان مشخص شود و هر دستگاه فرایندهای حوزه تخصصی خود را در راستای رفع مسائل و مشکلات اجتماعی تسریع یا اصلاح کند.

 

استاندار خوزستان در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش شهرداری در توسعه مسائل فرهنگی بیان کرد: شهرداری‌ ها مسئول و متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرها هستند اما مشاهده می کنیم با وجود این که انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود، اما سنجش ها بر اساس میزان گچ و سیمان است.

 

وی تاکید کرد: نباید در مسائل اجتماعی و فرهنگی بی‌تفاوت باشیم و قطعا اگر معیارهای ما برای سنجش بر اساس مسائل عمرانی باشد از زیرساخت‌ های نرم‌افزاری که شاکله جامعه را تشکیل می ‌دهد غافل می‌شویم.

 

شریعتی اذعان داشت: در صورتی که دستگاه‌ های متولی در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی اقدام نکنند و فرایندها تعریف نشوند توفیقی در این زمینه حاصل نمی ‌شود.

 

وی با اشاره به معضل طلاق‌ در جامعه به ویژه استان خوزستان اظهار کرد: براساس آمار بیش از 40 درصد طلاقهای صورت گرفته در استان خوزستان تنها در دو شهر اتفاق می ‌افتد که اهواز یکی از این دو شهر است.

 

شریعتی ادامه داد: با وجود اینکه هزینه‌ های زیادی برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شده ولی شهر دیگری در استان خوزستان با جمعیت 400 هزار نفره حدود 25 درصد آمار طلاق خوزستان را به خود اختصاص داده است.

 

وی خاطر نشان کرد: این آمار نشان از عدم مدیریت صحیح و برنامه‌ ریزی صحیح در حوزه فرهنگی استان خوزستان است که باید برای رفع آنها تمیدات و تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

 

استاندار خوزستان همچنین به  به طرح ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و گفت: اینکه تا پایان سال کودک متکدی نداشته باشیم طرح ارزشمندی است ولی باید برخی مسائل در این زمینه اثباتی باشند.

 

وی اضافه کرد: در این بخش باید مانند شهر برخی شهرهای موفق کشور از موسسات خیریه و سازمان ‌های مردم ‌نهاد کمک گرفته شود همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاه شهید چمران در این راستا اهمیت دارد.

 

کد خبر 665837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha