نقش حضرت زینب(س) در تبیین جریان حق و باطل راز ماندگاری عاشوراست

خبرگزاری شبستان:رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه تبیین جریان حق و باطل در حادثه کربلا راز ماندگاری عاشوراست، گفت: تبیین دو جریان حق و طاغوت از مهمترین رسالت‌های انبیای الهی برای رسیدن مردم به رشد و کمال بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع)، یکشنبه شب در مراسمی که به همت هیات شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) در مسجد همین دانشگاه برگزار شد، گفت: پس از واقعه عاشورا کاروان اسرای طاغوت آن زمان را برای همیشه تاریخ رسوا کردند.

وی افزود: هدف طاغوت گمراه کردن مردم و انحراف آنان از مسیر الهی است برهمین اساس خداوند پیامبران را فرستاد تا مردم بتوانند راه را از بیراهه تمیز دهند.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مقابله دو جریان حق و باطل در طول تاریخ بشریت وجود داشته است، ابراز کرد: جریان حق هدفی جز رساندن مردم به رشد و کمال ندارد در حالی که مهمترین دستاورد طاغوت گمراهی بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با اشاره به اینکه طاغوت سراسر ضلالت و تاریکی است، اظهار داشت: جریان حق سراسر نور و روشنایی است بنابراین هدایت بشر تنها با جریان حق محقق می‌شود. شیطان سردمدار همه طاغوتیان است قرآن کریم احتجاج به طاغوت را از راهکارهای مقابله با دشمن و نتیجه آن را مبهوت شدن جریان باطل بیان می‌کند.

وی با تاکید براینکه حق هرگز منزوی نمی‌شود، تصریح کرد: حضرت زینب(ع) در شهر کوفه و شام با طاغوت زمان خود احتجاج کردند و این محاجه همه را مبهوت کرد. گاهی نیز برای رسوا کردن جریان باطل نیاز به معجزه است تا مردم با دیدن حقیقت به مرحله رشد برسند و حضرت موسی(ع) با معجزه مردم و سائلان را از گمراهی نجات داد.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: در روز عاشورا 30 هزار اسلحه در برابر امام حسین(ع) قرار گرفت اما پیروز میدان جریان حق بود و این امر از معجزات عاشورا به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی مباهله را یکی دیگر از مقابله دو جریان حق و باطل بیان کرد و گفت: در مباهله طرف دروغگو رسوا می‌شود در کربلا نیز مباهله رخ داد، امام حسین(ع) با عنوان وارث انبیای الهی همه سختی‌هایی که پیامبران در طول تاریخ برای رشد مردم متحمل شدند ایشان در نیم‌روز آن همه سختی را تحمل کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با قرآن کریم باطل را به مردم معرفی کرد، اظهار داشت: حضرت زینب(س) با خطبه‌هایی که در شام و کوفه ایراد کردند اجازه ندادند زیبایی کربلا نابود و زشتی آن برکسی پوشیده بماند این تبیین زشتی و زیبایی سبب ماندگاری کربلا شد.

کد خبر 665942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha