نمازخانه موقت مراکز ورزشی پرتماشاگر در سال ۹۶ عملیاتی می شود

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه برای استادیوم آزادی مکان فرهنگی با داشتن نمازخانه و سالن برگزاری مناسبت ها در نظر گرفته شده است گفت: نمازخانه موقت مراکز ورزشی پرتماشاگر در سال ۹۶ عملیاتی می شود.

عبدالحمبد احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درخصوص تجهیز ورزشگاهها به نمازخانه گفت: تفاهم نامه ای با ستاد اقامه نماز کشور منعقد کردیم که در ان تحولاتی در حوزه اقامه نماز در موضوعات و فعالیتهای مختلف دنبال می کنیم که یکی از انها نمازخانه در مجموعه ها و مکانهای ورزشی است که براساس آن هماهنگی های لازم با مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم نامه این شرکت موظف است برای مجموعه های ورزشی نمازخانه موقت و دائمی متناسب با جمعیت انها فراهم کند.

 

احمدی اظهار کرد: تقریبا کار شناسایی مکانهای نمازخانه موقت و دائمی انجام شده و تمام مجموعه های ورزشی نمازخانه دائم دارند اما مجموعه های ورزشی که در مناسبات مختلف میزبان رویدادهای ورزشی و پرتماشاگر هستند نمازخانه موقت برای آنها پیش بینی و در حال تجهیز است.

 

وی گفت: طبق تعهد با ستاد اقامه نماز در سال 96 نمازخانه موقت برای مکانهای ورزشی پرتماشاگر عملیاتی می شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای ورزشگاه آزادی مسجدی در نظر گرفته شده است یا خیر گفت: ورزشگاه ازادی مکانی نیست که مراجعه دائمی و عمومی داشته باشد ترجیح می دهیم ورزشگاه ازادی یک مرکز فرهنگی داشته باشد که در ان سالن همایشها و نمازخانه مناسب و سایر امکاناتی که جامعه ورزشی کشور به ان نیاز دارند تا در برگزاری مراسمها پاسخگو باشند را فراهم کنیم.

 

وی اظهار کرد: ایجاد یک مجموعه فرهنگی در ورزشگاه آزادی نیاز جدی و ضروری است و ما در ورزشگاه آزادی نیازمند مرکز همایشهای فرهنگی هستیم که در آن نمازخانه نیز دیده شده است.

 

 

 

کد خبر 666131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha