رویاهایمان در سوریه برباد رفت

خبرگزاری شبستان: «رابرت فورد» سفیر پیشین آمریکا در دمشق اعتراف کرد: تمام تلاش های آمریکا ناموفق بوده و این کشور گزینه ای جز عقب نشینی از سوریه ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "العهد"؛ «رابرت فورد» سفیر پیشین آمریکا در دمشق اعتراف کرد که طرح های آمریکا در سوریه، به دلیل پیروزی های متوالی ارتش این کشور بر تروریسم با کمک متحدان خود، به شکست انجامیده است.

رابرت فورد تأکید کرد: اکنون پس از شکست تمام رویاهای آمریکا، واشنگتن گزینه ای جز عقب نشینی از سوریه ندارد.

سفیر سابق آمریکا در دمشق با انتشار مقاله ای در مجله "فارن افرز" نوشت: "بحران سوریه وارد مرحله تازه ای شده است؛ به گونه ای که ارتش سوریه سیطره خود بر شرق و غرب این کشور را تثبیت کرده است."

وی گفت: "ارتش سوریه در نزدیکی پایگاه های گروه های مسلح مورد حمایت آمریکا در شرق کشور قرار گرفته و امروز واشنگتن باید در مورد زمان و نحوه عقب نشینی تصمیم گیری کند. دولت آمریکا گزینه های خوبی در سوریه ندارد و تمام این گزینه ها، یکی از یکی دیگر بدتر است."

رابرت فورد توضیح داد: "تلاش های آمریکا برای براندازی دولت سوریه، اگر نگوییم که از ابتدا خیال بوده، اکنون در حال متلاشی شدن است. گزینه حمایت از گروه های مسلح باید از دستور کار آمریکا خارج شود، چرا که ارتش سوریه بر بازپس گیری کامل کشور مصمم است."

گفتنی است، آمریکا از آغاز جنگ تروریستی در سوریه، انواع و اقسام حمایت ها را از گروه های تروریستی به عمل آورد و پادگان هایی را برای آموزش آنها در کشورهای همسایه ایجاد کرد. همچنین کوشید با نامگذاری آنها با عنوان «مخالفان میانه رو» بر جنایت های آنها سرپوش بگذارد.

علاوه بر این، ائتلاف بین المللی نیز که به سرکردگی آمریکا و به بهانه مبارزه با تروریسم تشکیل شد، همچنان به جنایت های خود علیه غیرنظامیان در سوریه ادامه می دهد.

کد خبر 666172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha