براساس آیات الهی، قرآن کریم حبل المتین است

خبرگزاری شبستان:رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه قرآن کریم حبل المتین است، گفت: قرآن بهترین راهنمای انسان برای عبور از تاریکی و ظلمت دنیا به عالم نورانی آخرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، دوشنبه 8 آبان در جلسه شرح دعای 42 صحیفه سجاده که در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: قرآن بر انسان حقی دارد که باید رعایت شود.

وی توسل و استغاثه به قرآن کریم را از حقوق این کتاب آسمانی بیان کرد و اظهار داشت: دنیا برای انسان به منزله چاهی تاریک و ظلمانی است که برای نجات از آن چاه راهی جز چنگ زدن به ریسمانی محکم که به نقطه‌ نورانی متصل شده باشد وجود ندارد، براساس آیات الهی، قرآن کریم حبل المتین است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: قرآن کریم انسان را از اسفل السافلین به اعلی علیین می‌رساند و خداوند قرآن کریم را قرار داد تا انسان به او متوسل شود تا از گرداب ظلمانی دنیا به روشنایی ابدی آخرت دست یابد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با بیان اینکه قرآن کریم دارای دو حقیقت باطنی و ظاهری است، ابراز کرد: حقیقت باطنی قرآن چیزی فراتر از این قرآن مکتوبی است که در اختیار ما قرار دارد طبق صریح روایات؛ هفت باطن در باطن قرآن جای گرفته که نشان از حکمت، علم و قدرت خداوند متعال دارد.

وی با اشاره به داستان حضرت سلیمان(ع) در قرآن کریم، گفت: وزیر حضرت سلیمان(ع) کسی بود که به بخشی از علم کتاب آگاهی داشت و توانست تخت بلقیس را نزد پیامبر حاضر کند بنابراین انسان با دسترسی به علم قرآن به قدرتی مافوق قدرت عادی بشر دست می‌یابد و کمترین قدرتی که انسان می‌تواند از علم الکتاب دریافت کند مدیریت و مهار هوای نفس است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: براساس آیات الهی تمام علم الکتاب نزد امیرمومنان علی(ع) است و این نشان از عظمت و شان حضرت دارد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه قرآن کریم دارای حقیقتی متحد و منسجم است که نشان از علم، قدرت و حکمت الهی دارد، گفت: انسان به همان میزان که به حقیقت قرآن کریم ایمان بیاورد به همان مقدار نیز بر حقایق آن تکیه زده و اعتماد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن بهترین پناهگاه برای نجات انسان از تاریکی‌ها و گرفتاری‌های دنیا است، اظهار داشت: قرآن بهترین شفیع انسان در محضر خداوند است، توسل به قرآن انسان را از پستی دنیا نجات داده و به مقامات عالیه می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری دعای 42 صحیفه سجادیه را از ابتکارات امام سجاد(ع) در آموزش شیوه توسل به قرآن کریم بیان کرد و گفت: قرآن بهترین راهنمای انسان برای عبور از تاریکی و ظلمت دنیا به عالم نورانی آخرت است.

 

کد خبر 666264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha