رسانه ها در شکل دادن تعاریف و کنترل جرایم تاثیر دارند

خبرگزاری شبستان:معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: رسانه ها در شکل دادن تعاریف از جرم و کنترل کردن جرایم تاثیر دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت اله درودگر، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی امروز(9آبان) در جلسه کارگروه رسانه ای پیشگیری از وقوع جرم که در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد گفت: رسانه ها ابعاد و کارکردهای مختلفی دارند که تاثیرگذاری ان در زندگی روزمره مردم مشهود و محسوس است.

 

وی افزود: رسانه ها از جمله مطبوعات و خبرگزاری ها در پیشگیری از جرم به لحاظ پرورش یا انحراف افکار عمومی نقش مهمی را ایفا می کنند؛ ماهیت رسانه نقش موثری بر تعییین اشکال و محدوده جرم و انحرافات اجتماعی به عهده دارند.

 

درودگراظهار کرد: تولید و پخش برنامه هایی متناسب با ذهنیت وخواست اقشار مختلف مردم، تهیه و پخش برنامه های آموزشی با موضوعات مختلف فرهنگی، تربیتی علمی و توجه به کیفیت و کمیت برنامه های رادیو وتلویزیونی از جمله راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع جرم است.

 

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی بر لزوم ایجاد کارگروه مطبوعات و اطلاع رسانی در این حوزه تاکید و از خبرنگاران به عنوان سفیران پیشگیری یاد کرد و گفت: رسانه ها بازوان اصلی این معاونت در گسترش آگاهی و مطرح کردم آسیب های اجتماعی با رویکرد تحلیل از جمله وظایف سفیران است.

 

وی شناخت ظرفیت های مطبوعات وخبرگزاری ها به عنوان بازوان حمایتی، تاکید بر ارائه اخبار عینی و صحیح ازعملکردهای این معاونت، ارتقای سطح کیفی ارتباط بین معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم استا با رسانه های استانی، پیگیری و به چالش کشیدن آسیب های اجتماعی واقداماتی که در راستای وظایف این معاونت قراردارد را  از جمله اهداف اصلی کارگروه رسانه ای عنوان کرد.

 

درودگر ادامه داد: رسانه ها بهترین وسیله برای تنویر افکار عمومی و عقاید هستند از اینرو می توانند نقش مهمی در معرفی نهادهای متولی امنیت اجتماعی و مراکز حمایت از اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده جامعه داشته باشد؛ : نفش پررنگ رسانه ها در شناخت جرم و پیشگیری از وقوع آن برکسی پوشیده نیست.

 

 

در ادامه این جلسه هر یک از مسئولان خبرگزاری ها و هفته نامه ها و روزنامه های استان مرکزی به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.

 

کد خبر 666421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha