کاروان شهید حججی در راه کربلا/زیارت اربعین از نشانه های ایمان است

خبرگزاری شبستان: معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استناد به روایت معروف امام حسن عسکری علیه السلام، زیارت اربعین را از نشانه های ایمان دانست و با اشاره به برکات معنوی آن، تصریح کرد: مبلغان در فراگیر شدن این حرکت عظیم، نقش آفرین بودند.

حجت الاسلام ابوذر عرب، معاون نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، امروز(10 آبان)در حاشیه اعزام 50 نفر از دانشجویان این دانشگاه در قالب کاروان شهید حججی به پیاده روی اربعین در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان حضور تک تک افراد در اجتماع عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی را مهم و دارای تأثیر فردی بر شرکت کنندگان دانست.

 

 

وی مواجه شدن با صحنه های پذیرایی که مردم عراق با اخلاص بسیار زیاد در خدمت به زائرین حسینی علیه السلام انجام می دهند را تأثیرگذار بر زائران عنوان کرد و افزود: این نیز مهم است که خود دانشگاه ها اقدام به اعزام علاقه مندان کنند و دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز خدمات ویژه در سهولت رفت و آمد و هزینه کرد در این زمینه داشته که قابل تقدیر است.

 

حجت الاسلام عرب با بیان اینکه قریب به اتفاق این دانشجویان برای نخستین بار است که در اجتماع اربعین حضور خواهند یافت؛ گفت: شور و اشتیاق بسیار زیاد این دانشجویان قابل ذکر است.

 

وی با استناد به روایت معروف امام حسن عسکری علیه السلام، زیارت اربعین را از نشانه های ایمان دانست و اظهار داشت: این روایت حاکی از آن است که از زمان امام عسکری علیه السلام نیت ائمه این بوده که مردم به زیارت اربعین بروند اما خُب فضا فراهم نبوده است.

 

معاون نهادنمایندگی مقام معظم رهبری بیان داشت: امروز رابطه دوستانه و معنوی میان شیعیان ایران و عراق، هم پیمانی، حضور سردار سلیمانی در جبهه مقاومت و... ارتباطات را قوی تر کرده و البته زحمتی که مبلغان مسیر پیاده روی اربعین کشیدند نیز باعث فراگیر شدن این حرکت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دولت و مجموعه نظام که شور و حرارت مردم را دیده، مقدمات را سال به سال بهتر و بیشتر می کند؛ خاطرنشان کرد: خود زیارت اربعین و قرار گرفتن در آن فضا، بیمه کننده ی ایام پس از سفر است و اگر افراد با خود بیندیشند که هر یک از آنان یکی از چند میلیون زائر اربعین هستند و خود در خلق چنین روز باشکوهی سهیم بدانند، برکات معنوی خودش را دارد.

 

حجت الاسلام عرب یادآور شد: آن حسی که در این خیل عظیم به افراد دست می دهد تا مدتها با آنهاست؛ البته برای حفظ آن، تلاش شخصی نیز لازم است تا مقام و مرتبه ای که در زیارت اربعین برای افراد ایجاد شده، آن را برای خود حفظ کنند و این نیاز به مراقبت معنوی هم دارد.

کد خبر 666608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha