شناخت پدافندغیر عامل برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن نیازاست

خبرگزاری شبستان: مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن در جنگ نرم نیاز به دانش و شناخت پدافندغیر عامل در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، ایرج کارخایی امروز(10آبان) در نشست با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اعلام این مطلب که پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و غیرجنگی بدون نیاز به جنگ افزار است و برای حفاظت از کشور در حوزه های تخصصی سایبری، زیستی و فنی و.. است گفت: در عصری که دشمن مایوس از جنگ نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران به تهاجم فرهنگی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی روی آورده مردم همیشه بیدار باید با بهره گیری از فعالیت های فنی و مدیریتی مبنتی بر فرهنگ جامعه خود را از قرار گرفتن در دام شیاطین و استعمارگران مصون نگه دارند.

 

وی به بیانات مقام معظم رهبری در تعریف پدافند غیر عامل که فرمودند« اگر پدافند غیرعامل نباشد، تمامی دستاوردهای فرهنگی، اقتصادی، علمی و سیاسی در یك نصف روز هدر می رود.» اشاره کرد وگفت: برای مقابله با این هجمه های فرهنگی نیاز به دانش و شناخت پدافندغیر عامل در این زمینه است.

 

کارخایی با تأکید به اینکه باید تلاش ویژه‌ای در راستای حفظ سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی آن هم به نحو بنیادین کرد، ادامه داد: در این زمینه می‌توان با آموزش مهارت‌های خاص از دوران کودکی، افراد جامعه را از ابتدا مجهز به آموخته‌های لازم کرد یعنی در اصل به جای درمان به فکر پیشگیری از ایجاد مسائل بود.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان  با بیان اینکه پدافند غیرعامل ریشه در ادبیات دفاعی و مقاومتی جامعه اسلامی دارد داشته و دفاع ما هم برگرفته از باورها و ارزش‌های فرهنگ محرم و عاشوراست گفت: در حقیقت پدافند غیرعامل موجب افزایش مقاومت و ایجاد دفاع و مصونیت کشور در مقابل تهدیدهای دشمنان تعریف می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اندیشه و تأمل در تعریف پدافند غیرعامل نشان‌دهنده ارتباط مستحکم بین رعایت قوانین این حوزه با امنیت ملی و داخلی کشور است؛ به‌ عبارت‌ دیگر، الزامات و مجموعه کارهایی که در حوزه پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد، با برنامه‌ریزی در راستای امنیت پایدار برای توسعه هماهنگ و همراه است.

 

کارخایی گفت: هر چقدر در حوزه امنیت و ایجاد دفاع از کشور باثبات و با قدرت بیشتر حرکت کنیم، می‌توانیم در مقابل تهدیدات علیه جامعه اسلامی ایستادگی و بازدارندگی ایجاد کنیم.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، کاهش آسیب پذیری جامعه ،جلوگیری از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی در شرایط بحرانی و مقابله با فعالیت دشمنان را از مهم ترین اقدامات و وظایف پدافند غیرعامل برشمرد.

 

وی با اشاره به جایگاه و ماموریت‌های گسترده پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف است اظهارداشت: رسالت اصلی پدافندغیرعامل حفظ و حراست از جان و مال مردم، زیرساخت‌ها و سرمایه‌های کشور و کاهش آسیب‌پذیری و افزایش پایداری ملی و تداوم خدمات‌رسانی در زمان بحران است.

 

کارخایی تصریح کرد: رویکرد مردم محوری در حال حاضر مهمترین مبنای عملیاتی مبانی پدافند غیرعامل در کشور است و مردم باید نسبت به اصول و ضرورت های این حوزه آگاهی لازم را کسب کنند.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برگزاری ۳۰۰ برنامه با رویکرد فرهنگی، آموزشی، رزمایشی و تبلیغاتی طی هفته پدافند غیرعامل از ششم تا دوازدهم آبانماه خبر داد.

 

وی در این نشست با اشاره به فعالیتهای مطلوب کانون های مساجد استان سمنان،  آمادگی خود را در زمینه تعامل بیشتربا دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای برنامه های پدافند غیر عامل اعلام کردو گفت: برای همکاری بیشتر تفاهم نامه ای منعقد شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در ادامه مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، به اهمیت مسئله پدافند غیرعامل در جامعه  اشاره داشت وافزود: در جامعه امروز با پیشرفت علم نوع تهدیدات دشمنان پیچیده‌تر شده و دشمنان به راه‌های مختلف قصد حمله و ضربه زدن را دارند لذا در دفاع از این مرز و بوم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئله پدافند غیرعامل دارای اهمیت زیادی است.

 

حجت الاسلام محمدرضا حدادیان، با تأکید بر اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی در امر پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری است، بیان کرد: امروز با آموزش می‌توانیم موضوع مهم پدافند غیرعامل را تعمیم داده و در آحاد جامعه باورمندی ایجاد کنیم.

 

وی آگاه سازی و اطلاع رسانی مطلوب را اصول و مبانی پدافند غیر عامل در بخش های مختلف برشمردوافزود:  آموزش همگانی برای کاهش  تهدیدات پدافندی یکی از مهمترین وظایف است.

 

حدادیان با بیان اینکه تهدیدات در حوزه پدافند غیر عامل تنوع فراوانی داشته و محدود به تهدیدات نظامی نیست و تهدیدات زیر ساختی، اقتصادی و فرهنگی و ... را نیز شامل می شود ابراز داشت:  تهدیدات فرهنگی در این میان نسبت به دیگر تهدیدات اهمیت بیشتری دارد.

کد خبر 666626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha