مراسم اربعین حسینی هر سال با شکوه تر برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اهواز، با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی و ثبت نام سه میلیون نفر، گفت: مراسم اربعین حسینی سال به سال با عظمت تر و با شکوه تر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت‌الله سید محمد علی موسوی‌جزایری، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز، امروز (12 آبان) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز، اظهارکرد: امسال مراسم اربعین حسینی با عظمت بیشتری در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه  این اتفاق نعمت خدا و توفیق او است و شکرش واجب است، افزود: مراسم اربعین حسینی سال به سال با عظمت تر و با شکوه تر از سال قبل برگزار می شود به طوری که تا کنون  بیش از سه میلیون نفر از کشور ما برای شرکت در مراسم اربعین حسینی گذرنامه گرفته ‌اند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اهمیت بزرگداشت مراسم ا ربعین حسینی و برنامه ریزی گسترده برای باشکوهتر برگزار کردن این مراسم همه ساله، خاطر نشان کرد: ارتباط ملت ما با خاتم‌الانبیا از این طریق متصل می ‌شود.

 

وی ادامه داد: زیارت اربعین چند ویژگی دارد؛ ویژگی اول این است که زیارت اربعین علامت ایمان کامل و به معنای تشیع، مکتب انسان‌ساز محمد(ص) است چراکه امام حسن عسکری (ع) پنج چیز را علامت ایمان کامل دانسته است که بلند گفتن بسم‌الله در نماز، گذاشتن انگشتر در دست راست، سر به خاک گذاشتن هنگام سجده در نماز، ۵۱ رکعت نماز در شبانه روز و زیارت اربعین هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اذعان داشت: ویژگی دوم زیارت اربعین این است که ما موظف به اظهار مودت و محبت به ذوالقربی هستیم که زیارت اربعین بالاترین اظهار محبت به خاتم‌الانبیا است، چراکه امام حسین (ع) در راس ذوالقربی است و حقش است که برای زیارتش با پای پیاده برویم.

 

وی اظهار کرد: ویژگی دیگر زیارت اربعین این است که زیارت امام حسین (ع) بالاترین مکتب تربیتی است چراکه بسیاری با امام حسین هدایت شدند و وجود سیدالشهدا آن‌ها را هدایت کرد، این از برکات حسین است، او مصداق هدایت و کشتی نجات است.

 

آیت‌الله موسویجزایری تصریح کرد: ایجاد انس و الفت بین دل‌ها کار خدا است و انسان وقتی در هنگام پیاده‌روی اربعین خود را در دریایی از جمعیت می‌بیند همه را برادران و خواهران خود می پندارد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه های دوم نماز جمعه اهواز، به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در ۱۳ آبان ماه سال ۴۳ اشاره کرد و گفت: این قانون تمام تبعه آمریکایی را در ایران در هرکاری مصون می‌داشت که چیز عجیبی بودکه امام(ره) با این لایحه مخالفت کرد و همین اعتراض سبب شد که امام(ره) به ترکیه تبعید شود.

 

وی یادآور شد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ دانشجویان در دانشگاه تهران تحصن کردند و دانش‌آموزان نیز به منظور اعلام پشتیبانی از آنان به راهپیمایی پرداختند اما هنگامی که به دانشگاه نزدیک شدند گارد دانشگاه آن‌ها را به رگبار بست و مردم از این اتفاق بسیار متاثر و منقلب شدند. به همین مناسبت این روز، روز دانش‌آموز نام گرفت.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان سال ۵۸ مشخص شد که سفارت آمریکا در ایران در حقیقت یک لانه جاسوسی است، ادامه داد: . آیت‌الله کاشانی در روز ۲۵ مرداد به مصدق نامه زده بود که کودتایی در راه است اما مصدق این را تکذیب کرد و کودتا در روز ۲۸ مرداد اتفاق افتاد.

 

وی تاکید کرد: ملی شدن نفت به آمریکا ارتباطی نداشت اما رهبر انقلاب فرمود که در این روز انگلیس کودتا نکرد، بلکه کسی که کودتا کرد همانی بود که مصدق به آن متکی بود. امام فرموند که آمریکا شیطان بزرگ است و باید بشناسیم که این دشمن چقدر مرموز و خطرناک است.

 

امام جمعه اهوازدرباره ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: ترامپ ظاهر و باطنش یکی است و در پشت پرده چیزی ندارد و هر چه دارد را علنی کرده و دشمنی خود را نسبت به ایران و ملت ایران از حد خارج کرده است.

 

وی در ادامه با بیان این که آمریکا اخیرا قانونی به نام کاتسا به معنای مادر تحریم ها تصویب کرده است، اضافه کرد: مسئولان کشور ما به این موضوع پاسخ دادند که هرکاری که کنید ما تا زمانی به برجام مقیدیم که منافعی برای ایران داشته باشد.

 

آیت الله موسوی جزایری خاطر نشان کرد: هر گاه بدانیم برجام سودی برای ما ندارد و فقط یک فشار برای ایران است همانگونه که رهبر فرمودند اگر آنها برجام را پاره کنند ما نیز آن را آتش می‌زنیم و به هیچ وجه تعهدی هم نخواهیم داشت و آنها را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

.

کد خبر 666910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha