سازش با آمریکا ظلم به همه مسلمانان جهان است

خبرگزاری شبستان: خطیب نماز جمعه سنگر با تاکید بر اینکه سازش با آمریکا ظلم به همه مسلمانان جهان است، گفت: ملت ایران نیز برای رسیدن به آرمان های خود مانند اباعبدالله الحسین علیه السلام هرگز با دشمنان بیعت نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام کمال تجدد، امام جمعه سنگر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: تجمع بسیار عظیم در کربلا با عاشقانی از سراسر دنیا و راهپیمایی بیش از دو سه هزار کیلومتری، از پیر و جوان و کودک و زنان و.. نشان از قدرت و عشق به امام حسین علیه السلام است.

وی درباره اهمیت اربعین در اسلام، گفت: اکثر پیامبران ما در سن چهل سالگی مبعوث به رسالت شدند.

حجت الاسلام تجدد با اشاره به اینکه روایت است برای کمک به همسایگان تا چهل منزل همسایه به شمار می آید، افزود: اگر می خواهید نماز شب شما به مراتب بالا برسد برای چهل نفر دعا کنید و نیز  اگر چهل نفر در تشیع جنازه مومنی شرکت کنند خدای متعال نسبت به او ترحم می کند و این نشان از اهمیت چهل است.

وی ادامه داد: حضرت موسی چهل شبانه روز عبادت کرد تا خداوند تورات را به او داد و از همه اینها بالاتر امام صادق علیه السلام فرمودند« انسانی که بطرف کربلا پیاده می رود هر قدمی که بر میدارد ثواب خون شهید را دارد که در راه اسلام جانش را فدا کرده است.

حجت الاسلام تجدد با تاکید بر اینکه دین و مذهب ما برای اربعین ارزش قایل است، تصریح کرد: مردم فهیم ما با این موکب ها، چادرها و خیمه هایی که در مسیر کربلا می زنند و اطعام می کنند زایران را، بسیار قابل تقدیر است.

وی ادعان کرد: در کجای دنیا دیده اید که یک نفر برای پذیرایی از کسی منت او را ببرد و برای شستن لباس و یا واکس زدن کفش او خواهش کند، اینها همه بخاطر عشق به ابی عبدالله است.

حجت الاسلام تجدد اظهار کرد: کسی که با خدا باشد بر دلها پادشاهی می کند، و امام حسین علیه السلام کاری نبود که برای خدا انجام نداده باشد، چرا که هر کاری که دیگران یکی یکی انجام داده اند، امام حسین علیه السلام  مجموعه آنها را در راه خدا داده است.

وی با بیان اینکه آثار کربلا فقط در همان زمان و در یکی دو تا اربعین نیست، بلکه آثارش تا الان ۱۴۳۸ ، با همه جوانمردی و ایثار و ... حس می کنیم، افزود: ملت ما اکنون با همان شعارهایی که اباعبدالله الحسین علیه السلام داده است، زنده است.

حجت الاسلام تجدد خاطر نشان کرد: بعضی ها وقتی گستاخی های استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و ترامپ را می بینند می خواهند عقب نشینی کنند در حالیکه به فرمایش مقام معظم رهبری «اگر ما عقب نشینی کنیم، آمریکا گستاخ تر می شود» باید دید که در روز ۱۳ آبان چگونه مشت محکمی به دهان آمریکا خواهیم زد.

وی گفت: کربلا معجونی از انسان های مختلف است، از شش ماهه گرفته تا زن و مرد و کوچک و بزرگ تا سن ۷۵ ساله و انقلاب ما هم مانند کربلا، دانش آموز، دانشجو، بزرگ و کوچک داد، انقلاب ما هم معجونی از انسان های مختلفی است که ایثارگری کردند.

حجت الاسلام تجدد اذعان کرد: در سال های۵۶_۵۷ ، تعداد ۵۷ دانش آموز ما را رژیم فاسد شاه در دانشگاه تهران به شهادت رساند و ما از آن زمان تا الان ، دانش آموزان و دانشجویان ما برای این انقلاب شهید می شوند.

وی با بیان اینکه اکثر مدافعان حرم ما جوان و نوجوان هستند، خاطر نشان کرد: این امر نشان می دهد که ملت بزرگ ایران برای رسیدن به آرمان های خود مانند  اباعبدالله الحسین علیه السلام با دشمنان هرگز بیعت نمی‌کند.

حجت الاسلام تجدد ادامه داد: دنیا بداند این مردم ۳۸ سال پشت سر حاکمیت ولایت فقیه ایستاده اند و به کوری چشم دشمنان باز هم خواهند ایستاد.

وی یکی از آثار استقامت ملت ایران را نشستن متوازعانه رییس جمهور روسیه در مقابل مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری به رییس جمهور روسیه درس سیاست می دهد و می فرماید اگر می خواهید یاقیگری آمریکا را بشکنید دیگر نباید معاملات ما با دلار باشد، بلکه باید با واحد پول های خاورمیانه و داخلی با هم داد وستد کنیم.

امام جمعه سنگر اضافه کرد: حفظ قدرت از تولید آن بالاتر است و وظیفه ما این است این قدرت را حفظ کرده و به نسل های بعد بسپاریم.

وی با بیان اینکه تقوا الهی به انسان بزرگی و شرافت، پویایی و حرکت می دهد، گفت: تقوا الهی در مقابل گناهان به انسان قدرت می دهد و آنقدر شجاعت می دهد که بتواند هوای نفس شیطان بیرون را به زمین بزند.

حجت الاسلام تجدد افزود: یک سری از رفتارها، آثاری دارد که به ضرر انسان است برای آنکه نتایج رفتار ما به ضرر ما نباشد باید روی رفتارهای خودمان دقیق باشیم و آن را با قرآن و نهج‌البلاغه و رفتارهای بزرگان دین تطبیق بدهیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمنی ها بر سه قسم است که گاهی در دشمنی ها زیاده روی می کنیم، گاهی کوتاهی می کنیم و گاهی مواقع در دشمنی ها بی تقوایی می کنیم.

حجت الاسلام تجدد اظهار کرد: قرار است که ما دشمنی با کسی را برای خدا انجام دهیم نه اینکه بخواهیم هوای نفس ما شاد شود.

وی زیاده روی در دشمنی را منجر به گناه دانست و افزود: کوتاهی در دشمنی هم خوب نیست، یعنی وقتی استکبار جهانی می آید و حقوق به حق ملت های منطقه را بخاطر منافع خود از بین می برد و به ما ضرر می زند، این ظلم و دشمنی را باید با قدرت پاسخ داد.

حجت الاسلام تجدد بیان کرد: گاهی کوتاهی در پاسخ به ظلمی که روا شده در واقع زیر پا گذاشتن حق مردم همان جامعه و نیز نسل آینده است.

وی سازش با آمریکا را ظلم به همه مسلمانان جهان دانست و گفت: هر جنایتی که در منطقه و فرا منطقه‌ای اتفاق می افتاد دست ظلم آمریکا در آنجا است.

حجت الاسلام تجدد در ادامه به آثار سوء تفرقه اشاره کرد و گفت: باید با رفتار و کردار و گفتار خوب دل ها را به هم نزدیک کنیم.

وی گفت: ساز مخالفت زدن می تواند کرامت انسان را پایین بیاورد و جایگاهش را در قلب ها از دست می دهد.

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه نباید انسان مغرور قدرت، ثروت و... خود  شود، چون به او ضربه می زند، تصریح کرد: مدیران ما نباید بین مردم تبیض مدیریتی انجام دهند چرا که اگر ظلم و تبیعض مدیریتی صورت بگیرد، مردم از وطن خود کوچ می کنند و یا حرمت را نگه نمی‌دارند با آن مدیر مقابله می کنند.

کد خبر 666914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha