شاخصه های توسعه فرهنگی را مي توان در آموزه هاي قرآن يافت

خبرگزاری شبستان: مدرس کارگاه تصویرسازی با موضوع آیات و ادعیه قرآنی گفت: با توجه به اینکه آموزه های قرآنی در زندگی تمامی افراد جامعه نقش دارد، برگزاری چنین کارگاه هایی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حمیده عابدی گفت: از آنجایی که انسان های امروزی گرفتار زندگی زمینی و مادی شده اند توجه به آیات و ادعیه های قرآنی برای جامعه به ویژه از زبان هنر بسیار اهمیت دارد.
وی با قدردانی از اقدام حوزه هنری در خصوص برگزاری کارگاه گرافیک و تصویرسازی با موضوع آیات و ادعیه قرآنی، افزود: متاسفانه دیگر نهادهای فرهنگی در این زمینه هیچ اقدامی نمی کنند و جا دارد سایر نهادها نیز دوشادوش حوزه هنری پیام های دینی و ارزشی را به زبان هنر در جامعه نهادینه نمایند.
عابدی بیان داشت: آموزش مفاهیم قرآنی به جوانان چراغ هدایت برای نسل آینده است و اگر آثار تولید شده در این کارگروه ها به صورت کارت پستال در اختیار نهادهای فرهنگی قرار گیرد و یا به صورت کتاب منتشر شود و برای مدارس ارسال شود، طبیعتا تاثیر فراوانی بر نسل جوان خواهد داشت.
وی با بیان این‌که قرآن به عنوان رسالتي كه برعهده پيامبران گذاشته شده، به مقوله توسعه فرهنگي اهتمام ويژه داشته است، گفت: توسعه انساني دربرگيرنده توسعه فرهنگي است و همه شاخصه های توسعه فرهنگی را مي توان در آموزه هاي تمدن ساز و امت ساز قرآن يافت.
عابدی خاطرنشان کرد: حتي در ابعاد هنري و هنرهايي كه اكنون به عنوان شاخص هاي اصلي فرهنگي شمرده مي شود، قرآن به آن موارد توجه داشته است. 
وی تصریح کرد: بهتر بود آیات و ادعیه های قرآنی به قالب داستانی تبدیل می شد و بچه های گرافیک و تصویرساز هم به راحتی می توانستند برای این داستان های قرآنی تصویرسازی کنند. 

کد خبر 667200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha