حماسه بزرگ دفاع مقدس را از طریق هنر به نسل های آینده منتقل کنیم

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه هنری خوزستان، بر ضرورت توجه به فرهنگ پایداری و دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: ما می توانیم این فرهنگ را از طریق شعر، خاطره گویی، ادبیات، موسیقی و رسانه به مردم کشور و جهان عرضه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی، مدیر حوزه هنری خوزستان، امروز (14 آبان) در محفل خاطره گویی دانش آموزی با عنوان «پرستاران شهر من» که در هنرستان دخترانه حضرت آمنه (س) اهواز برگزار شد، ضمن خیر مقدم، گفت: توقع ما از مدیران استانی این است که به موضوع ادبیات پایداری و نهضت دفاع مقدس توجه و اهتمام بیشتری نشان دهند.

 

وی فرهنگ دفاع مقدس را فرهنگ پایداری، ایستادگی، نورانی و عزت آفرینی دانست که برگرفته از مکتب سیدالشهدا (ع) است و افزود: این روزهای پرافتخار انقلاب و کشور اسلامی مان را مدیون و مرهون مجاهدت ها، پایمردی ها و از خودگذشتگی های کسانی می دانیم که خون خود را تقدیم کردند و خورشید هماره حماسه های انقلابی کشور عزیز ایران اسلامی شدند.

 

وی تصریح کرد: طبیعتا عنصر هنر برای تجلی و تعریف هر چه بهتر این اتفاق بزرگ، عنصری ممتاز و بی نظیر است و ما می توانیم از طریق شعر، خاطره گویی، ادبیات، موسیقی و رسانه این حماسه بزرگ تاریخ ایران را به مردم کشور و جهان عرضه کنیم و بر عمق باورها و اعتقادات دینی و انقلابی نسل های امروز بیفزاییم.

 

حجت الاسلام طباطبایی، ابراز امیدواری کرد: بتواینم در راستای اهداف بلندمدت و کوتاه مدتی که مقام معظم رهبری برای حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان سند راهبردی کشور تبیین کردند، موفق باشیم و به خوبی به وظایف خود عمل کنیم تا شرمنده امام (ره)، شهدا و ملت سربلند ایران به ویژه جامعه هنر و هنرمندان متعهد نباشیم.

 

وی اضافه کرد: این روزها مجاهدان سربلند کشور و نسل های سوم و چهارم انقلاب در کشورهای اطراف ما برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) و دفاع از اعتقادات خود، مشغول جانبازی و فداکاری هستند که یاد و خاطره این بزرگواران را گرامی داریم و ما هم کمک می کنیم که این راه و مسیر همچنان ادامه یابد و به وظیفه سربازی خود در حوزه های دیگر انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

 

لازم به ذکر است، در این برنامه که به همت حوزه هنری خوزستان برگزار شد، ماهرخ باستانی از پرستاران هشت سال دفاع مقدس و محمد غدیرزاده معاون فرهنگی حوزه هنری استان به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پرداختند.

 

کد خبر 667381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha