نقش زنان در دوران دفاع مقدس تبیین شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، بر تبیین نقش زنان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت: باید پیام دفاع مقدس و عاشورا را در قالب های مختلف هنری همچون خاطره، شعر، نوشتار و ... برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سیده فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، امروز (14 آبان) در محفل خاطره گویی دانش آموزی با عنوان «پرستاران شهر من» که در هنرستان دخترانه حضرت آمنه (س) اهواز برگزار شد، از برگزاری کارگاه آموزشی نگارش ادبیات شفاهی دفاع مقدس ویژه بانوان نویسنده از سراسر استان در اهواز خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در بحث نقش زنان در دفاع مقدس کارهای ماندگاری را برای دانش آموزان و نسل جوان ارائه دهیم.

 

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، انقلاب و شهدای دانش آموز و دانشجو که با حضور خود نقش مهمی را ایفا کردند، افزود: امروزه همه ما موظف هستیم در زمینه این موضوعات کار کنیم، چرا که دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان پیام دارد و پیام آن این است که ادامه دهنده فرهنگ عاشورایی سید و سالار شهیدان (ع) است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، اضافه کرد: ما همه به دنبال انتقال فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس هستیم و باید این پیام را در قالب های مختلف هنری همچون خاطره، شعر، نوشتار و ... برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

 

وی با بیان اینکه امروز می بینیم که این نهضت ادامه دارد و شهدای مدافع حرم ما ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: امروز اکثر همسران شهدای مدافع حرم بسیار جوان هستند و فرزندان کوچکی دارند اما همسران خود را راهی جبهه دفاع از حریم اهل بیت (ع) می کنند و این ها همه به خاطر عشق به اباعبدالله (ع) و حضرت زینب (س) است.

 

وی به نقش زنان در صدر اسلام و نقش حضرت زینب (س) در ماندگاری واقعه عاشورا اشاره کرد و اذعان داشت: کربلا در کربلا می ماند اگر زینت (س) نبود؛ اگر حضرت زینب (س) در آن روز در کنار امام حسین (ع) حضور نداشت و پیام قیام سید الشهدا (ع) را منتقل نمی کرد این پیام و قیام همانجا خاموش شده بود ولی این پیام توسط این بانوی بزرگوار منتقل شد و ما هم وظیفه داریم آن را به نسل های آتی منتقل کنیم.

 

موسوی، از حوزه هنری خوزستان جهت برگزاری چنین برنامه ای تقدیر کرد و یاد آور شد: باید از این دست برنامه ها برگزار شود چون آنچه که دغدغه امروز ماست، دغدغه نسل جوان و نوجوان و نسل آتی انقلاب اسلامی است که باید ادامه دهنده راه امام (ره) و ولایت فقیه باشند.

 

کد خبر 667430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha