نمایشگاه طراحی نشانه های عاشورایی در بیرجند گشایش یافت

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه طراحی نشانه های عاشورایی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از هنرمندان در بیرجند گشایش یافت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: نمایشگاه طراحی نشانه های عاشورایی با ارائه ۳۰ اثر برتر از هنرمندان برجسته کشور در محل نگارخانه سرو بیرجند واقع در عمارت تاریخی باغ اکبریه گشایش یافته است.

 

سیدعلی زمزم افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته استان های خراسان جنوبی، تهران،‌ اصفهان،‌خراسان رضوی، زنجان، همدان و قم در زمینه های طراحی نماد یا نشانه های مرتبط با محرم و عاشورا به نمایش گذاشته شده است.

 

وی گفت: نشانه هایی با موضوع و مفاهیم مرتبط با واقعه عاشورا با  هدف اشاعه و ترویج فرهنگ حسینی در بین هنرمندان، آشنایی بیشتر هنرمندان با مسائل و مباحث عاشورا و تولید آثار فاخر در زمینه فعالیت های فرهنگی _ هنری و مذهبی (نشانه و نماد) از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 

زمزم خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از پایان هفته جاری در دو شیفت کاری صبح (۹-۱۲) و عصر (۱۶ تا ۱۹) پذیرای عموم مردم و علاقمندان است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 667551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha