مردم استان ‌«علم و ایمان» از کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار فروگذار نکنند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت: مردم مومن و انقلابی استان «علم و ایمان» با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، از هر میزان کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار فروگذار نکنند.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها و بارها در دفاع از مردم مظلوم «میانمار و یمن» سخنان صریحی ایراد فرمودند و از تمام دولت های مسلمان خواستند که عملا وارد بشوند.

 

وی با اشاره به فرمایشات معظم له در درس خارج فقه شهریورماه امسال «این مسأله‌ی حقیقتاً فاجعه‌آمیز میانمار حقیقتاً یک حادثه‌ی کم‌نظیر است. جلوی چشم کشورهای اسلامی، دولتهای اسلامی، جلوی چشم یک میلیارد و نیم مسلمان، جلوی چشم مجامع جهانیِ مدعی و دولتهای ریاکارِ دروغگویِ مدعیِ حقوق بشر، یک دولت بیرحمی جمع مردم بی‌پناه را می‌کشند، آتش می‌زنند، خانه‌هایشان را ویران می‌کنند، بیرون می‌کنند. حقیقتاً حادثه‌ی عجیبی است این و هیچ عکس‌العملِ به معنای واقعی کلمه هم مشاهده نمی‌شود. راه چاره این است که دولت‌های مسلمان عملاً وارد بشوند. نمی‌گوییم لشگرکشی کنند به آنجا، اما فشار سیاسی بیاورند، فشار اقتصادی بیاورند.... در مجامع جهانی علیه آنها فریاد بکشند«.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان جنوبی همچنین ادامه داد: طبق تاکید مقام معظم رهبری «جمهوری اسلامی این افتخار را برای خودش باید حفظ کند که علناً، صریحاً علیه ظلم حرف بزند، چه این ظلم در مناطق اشغال‌شده‌ی به وسیله‌ صهیونیستها باشد، چه در کشور یمن و بمباران مردم یمن باشد، چه در بحرین باشد، چه در هر نقطه‌ی دیگری و چه در میانمار. باید نسبت به اینها جمهوری اسلامی موضع شجاعانه و صریح خودش را اتخاذ کند.»

 

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری «ستاد پشتیبانی از مردم ظلوم یمن و میمانمار» با محوریت مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و مشارکت جمعی از مجموعه های مردمی و دینی در این ستاد با هدف امدادرسانی به این دو کشور افزود: در همین راستا دو شماره حساب اعلام شده از سوی مرکز «۰۱۱۳۱۳۰۰۰۰۰۰۶» بانک ملی برای کمک به مردم مظلوم یمن و شماره حساب «۰۱۱۱۴۲۴۸۱۵۰۰۹» بانک ملی برای کمک به مردم مظلوم میانمار به کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالان مساجد استان اطلاع رسانی شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار افزود: همچنین اطلاع رسانی برای این چگونگی واریز کمک های مردمی از طریق خبرگزاری شبستان و کانال این خبرگزاری در فضای مجازی نیز انجام شد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم مظلوم یمن چندین سال است که شبانه روز از سوی متجاوزان آل سعود و دیگر هم پیمانانش، با انواع سلاح های مرگبار،‌از زمین و آسمان و دریا مورد هجمه قرار می گیرد،‌ گفت: تعداد زیادی از مردم مظلوم یمن در این چند سال به شهادت رسیده اند و امروز مردم این کشور با توجه به گسترش بیماری وبا، از نظر معیشت و درمان نیازمند یاری هستند.

 

وی درخصوص میانمار هم اظهارداشت: حملات بی رحمانه بودایی های این سرزمین به مردم مسلمان میانمار و حمایت دولت از این بودایی ها، تاکنون به آوارگی میلیون ها مسلمان منجر شده است که منتج به یتیم شدن بسیاری از کودکان شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار به تاکیدات نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی مبنی بر اورژانسی بودن وضعیت این کشور اشاره کرد و گفت: با هماهنگی مسئولان استانی نیز و با همت جمعیت هلال احمراستان  کمک های مردم برای مردم مظلوم و میانمار جمع آوری شد.

 

وی اظهار امیدواری کرد مردم مومن و انقلابی استان «علم و ایمان» با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، از هر میزان کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار فروگذار نکنند.

 

 

 

کد خبر 667832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha