راهپیمایی اربعین مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) و شکست مشرکان است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون انسان عاشق امام حسین(علیه السلام) از ۶۰ کشور دنیا در پیاده روی اربعین شرکت کرده اند، گفت:راهپیمایی اربعین مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) و شکست مشرکان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد امروز(۱۹ آبان)در خطبه های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه امروز در کربلا اربعین حسینی است، افزود: بیست میلیون از عاشقان امام حسین (علیه السلام) از ۶۰ کشور دنیا در این پیاده روی شرکت کردند که همگی در درونشان تنها شوق اهل بیت (علیه السلام) است.

 

وی با بیان اینکه مردم اگر ثواب زیارت امام حسین (علیه السلام) را می دانستند هرگز از این پیاده روی جا نمی ماندند، اظهار داشت: از امام صادق (علیه السلام) روایت است که هرکس یک قدم برای زیارت امام حسین (علیه السلام) بردارد ثوابش هم اندازه شهیدی است که با بدن آغشته به خون روی زمین افتاده است.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در سه سال اخیر جریان اربعین تبدیل به یک مقدمه برای یک تحول عظیم در مقیاس جهانی شده است، ادامه داد: همه مسلمانان باید بخاطر نعمت اربعین از خداوند سپاس گزار باشند.

 

آیت الله سید احمد علم الهدی با توجه به فشار هایی که مشرکان در جنگ احزاب برای براندازی اسلام به مسلمانان وارد کردند افزود: در آن زمان یهود و اعراب با تمام نیرو سعی در نابودی اسلام داشتند که پیروز این میدان حضرت علی (علیه السلام) بودند که با کشتن فرمانده مشرکین سبب پیروزی مسلمانان شد.

 

وی ادامه داد: امروز هم آل سعود و اسرائیل دست به دست هم داده اند تا مسلمانان را نابود کنند اما همین امت واحد مسلمان که نمونه وحدتشان در راهپیمایی عظیم اربعین دیده می شود به فضل خدا این کفار یهودی الاصل سعودی را از بین خواهند برد.

کد خبر 668372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha