بزرگترین بحران کشور هزینه های جاری است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم گرمسار در مجلس با تاکید بر اینکه بزرگترین بحران کشور در اینده هزینه های جاری است گفت: نزدیک به ۳۰ درصد اعتبارات بودجه ای ما هزینه های عمومی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، اصغر مسعودی، نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 22 آبان گفت: ما باید بپذیریم که در بعد نظارتی کوتاهی کرده ایم و نباید فقط از مشکلات سیاه چاله ها و ابهامات بگوییم، 16 سال فقط از آسیبها گفته ایم و هیچ وقت راهکار ارایه نداده ایم.

 

وی اظهار داشت: در بودجه شفافیت و نظارت متوازن و عادلانه نسبت به توزیع عادلانه بودجه وجود ندارد و لابی ها آمایش سرزمین ها را به هم می زند.

 

وی تاکید کرد: گزارش تخلفات باید صریح دقیق و به موقع باشد متاسفانه برخی گزارشها دچار گذر زمان می شود که این گزارشها به هیچ دردی نمی خورد.

 

وی با بیان اینکه روابط اولویتها را تحت تاثیر قرار می دهد گفت: بدهی کشاورزان پرداخت نمی شود اما بدهی باشگاه داران پرداخت می شود آیا در این موضوع چیزی به جز روابط مطرح بوده است.

 

نماینده مردم نیریز با تاکید بر اینکه فرصت آزمون و خطا نداریم افزود: نظارت باید در طول برنامه انجام شود که جلوی انحرافات را بگیریم.

 

همچنین غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار نیز در این زمینه گفت: ما در آینده با بزرگترین بحرانی که مواجه هستیم بحران هزینه های جاری کشور است، هزینه جاری کشور در سال گذشته 340 هزار میلیارد تومان بود.

 

وی بیان کرد: در سال 96 چهل هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی و نیروهای مسلح پرداخت کرده ایم که اگر این روند ادامه پیدا کند کشور دچار فاجعه می شود.

 

کاتب تاکید کرد: نزدیک به 30 درصد اعتبارات بودجه ما بودجه هزینه های عمومی است که باید این بودجه کم شود.

 

کد خبر 669083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha