سرپیچی از آیات الهی منشاء دزدی‌ها و اختلاس‌ها در جامعه است

خبرگزاری شبستان : مفسر قرآن کریم با بیان اینکه منشاء همه دزدی‌ها و اختلاس‌ها به سبب دین‌گریزی و سرپیچی مردم از آیات الهی است، گفت: رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در گرو اطاعت از دستورات الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه سوم صفر در هیات بنی الزهرا(س) برگزار شد، گفت: قرآن کریم کلید و مرتفع کننده مشکلات فردی و اجتماعی جامعه است.

وی افزود: عمل به دستورات قرآن کریم بیانگر تسلیم شدن انسان در برابر آیات الهی است. تسلیم بودن از شاخصه‌های مهم انبیای الهی به شمار می‌رود چرا که آنان به علم و حکمت خداوند یقین داشتند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه تنها خداوند قادر است مشکلات انسان را مرتفع کند، ابراز کرد: انسان اگر به مقام تسلیم نائل شود هرگز در محضر خداوند شکوه و شکایت نمی‌کند کسانی که برای خداوند تعیین تکلیف می‌کنند جاهلانی بیش نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه تمامی یاران امام حسین(ع) تسلیم محض دستورات الهی و امام خویش بودند، اظهار داشت: امام حسین(ع) فرمودند: من یارانی همچون یاران خودم در گذشته و آینده نمی‌شناسم؛ یاران امام حسین(ع) به علم و صدق حضرت یقین داشتند و لحظه‌ای در اقدام عاشورایی امام شک و تردید نداشتند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه منشاء همه دزدی‌ها و اختلاس‌ها به سبب دین‌گریزی و سرپیچی مردم از آیات الهی است، گفت: رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی در گرو اطاعت از دستورات الهی است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه زندگی انسان باید با اعتقاد به قرآن شکل بگیرد، تصریح کرد: تقوا با تبعیت و اطاعت از قرآن میسر می‌شود، قرآن قلب انسان با تقوا را نورانی می‌کند.

 

 

 

کد خبر 669091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha