پخت آش ۱۰ تنی به مناسبت ۲۸ صفر در ضیابر 

خبرگزاری شبستان: همزمان با شب ۲۸ صفر، آش ۱۰ تنی در دهستان ضیابر پخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، هر ساله به مناسبت شب شهادت رسول اکرم (صلی‌الله علیه وآله وسلم) آش 10 تنی در بقعه آقا سید محمد جان منطقه ضیابر در شب 28 صفر پخت می‌شود.

 

این آش 10 تنی بیش از پنجاه سال است که در چنین شبی با کمک و همکاری مردم این منطقه در این امامزاده پخت می‌شود و مردم حاجات خود را از رسول اکرم (صلی‌الله علیه و آله وسلم) و حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) درخواست می‌کنند.

 

در آیین فرهنگی و مذهبی پخت آش نذری امسال، مردان و زنان دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت با 12 دیگ، کار پخت آش صلواتی را انجام دادند.

 

پخت این آش از یک تن آغاز شده و امروز که به 10 تن افزایش یافته، نشان از اعتقادات مردم منطقه است، این آش همزمان با اذان صبح روز 28 صفر بین مردم توزیع می‌شود.

 

عده‌ی زیادی از خواهران برای اجرای این برنامه از چندین روز قبل مشغول به فعالیت برای آماده کردن لوازم مورد نیاز آش همچون پاک کردن سبزی، پخت حبوبات، خورد کردن پیاز و ... می‌شوند.

 

به گزارش شبستان، مراسم نوحه خوانی و سینه‌زنی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) و امام حسن مجتبی (علیه السلام) شامگاه امشب (25آبان) در امامزاده سیدمحمدجان ضیابر برگزار می‌شود.

کد خبر 670129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha