ارائه تسهیلات به منازل مسکونی با بیش از ۳۰ درصد خسارت

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت: افرادی که در زمین لرزه اخیر منازل آنها بیش از ۳۰ درصد خسارت دیده است، تسهیلات بازسازی دریافت می کنند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فریادرس شهبازی، صبح امروز (۲۶ آبان) در جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران این استان، اظهار کرد: زمین لزره ۷،۳ ریشتر ۲۱ آبان ماه با وجودی که کانون آن در استان کرمانشاه قرار داشت، ولی در استان ایلام نیز به شدت احساس شد و بر اساس برآوردها خسارت های جزئی به برخی منازل مسکونی وارد شده است.

 

وی، تصریح کرد: بر اساس قانون افرادی که در این حادثه منازل آنها در بخش نازک کاری بیش از ۳۰ درصد خسارت دیده باشند، می توانند تشکیل پرونده داده تا در صورت تایید کارشناسان روند جبران آن انجام شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام، افزود: بر اساس تاکیدات رئیس محترم جمهور، مسئولین پرونده ها به بنیاد مسکن واگذار شده و افراد آسیب دیده از ۲ تا پایان آذر ماه با مراجعه به این اداره کل و شعب آن در شهرستان ها ضمن تشکیل پرونده مستندات خود را ارائه دهند تا مورد ارزیابی کارشناسی قرار گیرد.

 

شهبازی، خاطرنشان کرد: مردم نگرانی نداشته و در مراجعه نیز عجله نکنند، چراکه تا پایان آذرماه برای تشکیل پرونده مربوطه فرصت خواهند داشت.

 

مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست از هماهنگی تمامی ارگان های مسئول در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به حجم خرابی ها در استان کرمانشاه، تیم های مختلفی از دستگاه های اجرایی استان به مناطق زلزله زده روانه شده اند.

 

احمد کرمی، خاطرنشان کرد: هم اکنون تیم هایی از هلال احمر، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های دیگر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور پیدا کرده اند.

کد خبر 670169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha