برگزیدگان برنامه «میهمانی از سرزمین کتاب» معرفی شدند

خبرگزاری شبستان: هفتمین ویژه‌ برنامه استانی "میهمانی از سرزمین کتاب " و اختتامیه طرح سراسری کتاب و کتابخوانی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، در این ویژه‌برنامه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه و نیز تسلیت رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: هدف از اجرای این برنامه توجه بیشتر بزرگترها و کودکان به امر مطالعه کتاب با استفاده از روش و تکنیک‌های خاص نمایش خلاق و قصه‌گویی می‌باشد.
 وی عنوان کرد: قصه‌گویی یکی از موثرترین و تاثیرگذارترین تکنیک‌ها در امر ترغیب کودکان و نوجوانان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌باشد. 
وی تصریح کرد: امروزه آمار سرانه مطالعه در بین کودکان پیشی گرفته و کودکان نسبت به بزرگترها نسبت به امر مطالعه بیشتر علاقه‌مندی نشان می‌دهند.
یوسف‌زاده بیان داشت: افزایش سرانه کتابخوانی و خرید کتاب از شاخصه‌های توسعه فرهنگی می‌باشد و در این عرصه کانون پرورش فکری استان گام‌های موثری برداشته است. 
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری استان در راستای کمک به بهبود میزان مطالعه در بین کودکان و نوجوانان اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه بین‌المللی قصه‌گویی کرده‌است و این امر خانواده‌ها را درگیر مطالعه و کتابخوانی می‌کند. 
یوسف‌زاده در ادامه سخنان خود گفت: به مناسبت هفته کتاب علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف با اهدای 5000 جلد کتاب به مدارس و پایگاه‌های مساجد به اجرای مسابقات پرداخته‌ایم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان افزود: برای هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب 28 نفر از مرحله کتابسازی و 41 نفر در معرفی کتاب به روش نمایش خلاق و اختتامیه طرح سراسری کتاب و کتابخوانی 220 اثر در قالب طرح کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه ویژه‌برنامه ارسال شده بود که 35 اثر برگزیده شده بودند که در این ویژه‌برنامه از صاحبان آثار تقدیر به عمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: برگزیدگان هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب در بخش‌های معرفی کتاب به صورت مجازی، طراحی پوستر، سرود، شیوه و طرح‌های خلاقانه کتابخوانی می‌باشند. که برگزیدگان لوح‌های تقدیر خود را از آقای یوسف‌زاده مدیر کل کانون دریافت نمودند. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری « آیین‌های جشن کتاب » در سراسر استان به میزبانی تمامی مراکز کانون با حضور کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه‌های متنوع همراه بود. 
گفتنی است، در ادامه هفتمین ویژه‌برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب نمایشگاه آثار برگزیده کودکان و نوجوانان در بخش‌های ادبی، هنری و فرهنگی توسط مدیر کل کانون افتتاح شد. 
لازم به ذکر است، علاقمندان می توانند جهت دریافت اسامی برگزیدگان به سایت kanoonnews.ir مراجعه کنند.

کد خبر 670380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha