کودکان امروز، پاسداران آینده فرهنگ در جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: کودکان به عنوان پاسداران آینده فرهنگ در جامعه باید با تربیت قرانی و اسلامی وارد دنیای خارج از خانه شوند.

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: اگر از فرزندانمان انتظار داریم که در آینده نامدار باشند و مایه افتخار ما، باید ما نیز امروز برای تربیت درست آنان وقت صرف کنیم.

وی افزود: همه چیز در دنیا متقابل است و ما هر چه بکاریم در آینده درو خواهیم کرد لذا اگر امروز به کودکانمان احترام قایل شویم در آینده نیز می توانیم انتظار احترام داشته باشیم.

بیگی با بیان اینکه احترام به پدر و مادر در تعالیم اسلامی و قرآن بارها مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: اگر فرزندانمان را قرآنی تربیت کنیم می توانیم از آنها بخواهیم در رفتار و گفتارشان آموزه های قرآنی و اسلامی را الگو قرار دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کودکان نیز در دارای حقوقی هستند که نباید پایمال شود که تمام این حقوق زمینه های رشد و بالنگی آنان در فرداها را فراهم می کند.

مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اضافه کرد: باید برای آینده فرزندانمان الگوهای قرآنی داشته باشیم و از کودکی فرزندانمان را با منش زندگی آنان آشنا کنیم تا پسرانی علی وار و دخترانی زهرایی داشته باشیم.

وی گفت: باید کودکان خود را برا قبول مسئولیت های روزهای آتی آماده کنیم و با محبت و بردباری برخی مسئولیت های ساده زندگی را به آنها بسپاریم تا جوانانی با اراده داشته باشیم.

کد خبر 671183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha