آزار معلم  محجبه در مدرسه «سن خوزه» کالیفرنیای آمریکا

خبرگزاری شبستان:معلمان و کارکنان محجبه در مدرسه ای واقع در شهر «سن خوزه»در ایالت کالفرنیای آمریکا مورد آزار و اذیت دانش آموزان قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «  pakistantoday»، «میمونا افضل برتا» ،معلم محجبه مدرسه ای در شهر «سن خوزه» ایالت کالیفرنیای آمریکا است که به خاطر حجابش دائما مورد آزار و اذیت دانش آموزان قرار می گیرد.

شعارهای ضد اسلامی بر روی در و پنجره های کلاس این معلم مسلمان نوشته شده و به گفته خودش او کاملا هدف اقدامات ناشی از تنفر قرار گرفته است.

البته برتا تنها کسی نیست که در مدرسه «فیشر» مورد آزار قرار می گیرد.دو نفر دیگر از همکاران دیگر او که محجبه هستند نیز هدف این گونه حملات قرار گرفته اند.

برتا می گوید که از ماه ژانویه تا ماه نوامبر شاهد 15 اتفاق از این دست در مدرسه «فیشر» بوده است.

اگرچه گزارش مربوط به شعارنوشته ها و دیگر اقدامات ناشی از تنفر به پلیس گزارش شده است اما هنوز هیچ مظنونی در این زمینه دستگیر نشده است.

مدیر مدرسه در بیانیه ای تاکید کرد که چنین رفتارهایی نسبت به دانش آموزان یا معلمان مدرسه که به آنها احساس در انزوا بودن را بدهد به هیچ عنوان پذیرفته و قابل تحمل نیست.

برتا که در «سن خوزه» بزرگ شده است حالا احساس امنیت نمی کند و همسرش باید هر روز صبح او را برای رفتن به کلاس همراهی کند.

در چند ماه گذشته،اتحادیه های مدارس سراسر آمریکا گزارش هایی را از برداشتن حجاب دانش آموزان و معلمان مسلمان در مدارس ارائه داده اند  که شورای روابط آمریکایی-اسلامی خواستار رسیدگی به آنها شده است.

 

 

کد خبر 671774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha