طرح های ترویج کتابخوانی می تواند   به مناسبت های مختلف برگزار شود

خبرگزاری شبستان: فریدونی با بیان اینکه تبلیغ تخفیف های طرح «پائیزه کتاب» در تشویق مردم برای خرید کتاب موثر است، گفت: طرح های ترویج کتابخوانی موسسه خانه کتاب نه فقط در فصول مختلف سال بلکه در مناسبت های مختلف نیز برگزار شوند.

عبدالعظیم فریدونی، مدیر انتشارات محراب قلم در مورد طرح پائیزه کتاب به خبرنگار شبستان گفت: طرح پائیزه کتاب تأثیر خوبی در رونق کتابفروشی ها به ویژه کتابفروشی های کوچک و شهرستان دارد. استقبال از این طرح در نخستین روز آن یعنی دوم آذر به حدی زیاد بود که انتشارات محراب قلم همان روز که مصادف شده بود با روز کتابگردی، تمام اعتبار خود را تمام کرد.

 

وی با بیان اینکه طرح پائیزه کتاب نسبت به سایر طرح های ترویج کتابخوانی موفق عمل کرده است، عنوان کرد: از آن جا که ما ایرانی ها به تخفیف و چانه زنی علاقه مند هستیم، تبلیغات تخفیف های طرح پائیزه کتاب به ویژه برای آن دسته از افرادی که همواره بالا بودن قیمت کتاب را برای نخریدن آن بهانه می کنند، می تواند موثر باشد.

 

مدیر انتشارات محراب قلم اظهار داشت: شایسته است، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب نسبت به اجرای مستمر این طرح در مناسبت های مختلف سال، کوشا باشند.

 

فریدونی با اشاره به اینکه در اوضاع نا به سامان اقتصاد کتاب وجود طرح هایی همچون پائیزه کتاب به منظور تحریک مردم برای کتابخوانی ضرورت دارد، افزود: همچنین شایسته است بودجه های مربوط به خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای طرح هایی همچون پائیزه کتاب اختصاص یابد تا هم از حرف و حدیث های بی پایه کاسته شود و هم منطق بیشتری پیدا کند. با تحقق این مهم، یارانه به سمت مخاطبان هدایت می شود و می توانند کتاب مورد نیاز خود را خریداری کنند.

 

وی با بیان این که طرح پائیزه کتاب اکنون جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است، گفت: پیشنهاد می کنم موسسه خانه کتاب شرایطی فراهم کند تا با ارائه تسهیلات بیشتر، تعداد کتابفروشی های این طرح افزایش پیدا کند.

 

مدیر انتشارات محراب قلم خاطر نشان کرد: خوشبختانه در این دوره از طرح پائیزه کتاب سایت موسسه خانه کتاب به نشانی ketab.ir هیچ مشکلی ندارد و کتابفروشان با سهولت می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

کد خبر 671971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha