خلق نیکیو طلاب موجب جذب مردم به حوزه های علمیه می شود

خبرگزاری شبستان: یک کارشناس حوزوی گفت: اخلاق ما در خانواده و اجتماع و بین مردم باید پسندیده باشد تا مردم به حوزه علاقه مند شده و گرایش به مسائل مذهبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محبوبه قدمی معاون فرهنگی و مبلغ حوزه، در جمع مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان بیان کرد: تقوای الهی عبارت است انجام واجبات و ترک محرمات و تقوا رکن اصلی ولایت است.


 وی متذکر شد: ورع بالاتر از تقوا است و راستگویی برترین فضیلت است حتی اگر به ضرر انسان تمام شود، اداء امانت نیز یک امرمهمی به شمار می آید و همه این موارد در حدیثی از امام حسن عسکری(ع) جمع می شود.

 

قدمی در همین راستا به مضمون این حدیث که پندی گویا و جامع دارد، اشاره کرد و گفت: امام حسن عسکری (ع) می فرمایند: شما را به تقواي الهي و پارسايي در دين تان و تلاش براي خدا و راستگويي و امانتداري درباره كسي كه شما را امين دانسته ـ نيكوكار باشد يا بدكار ـ و طول سجود و حُسنِ همسايگي سفارش مي كنم. محمّد(صلي الله عليه وآله وسلم)براي همين آمده است، در ميان جماعت هاي آنان نماز بخوانيد و بر سر جنازه آنها حاضر شويد و مريضان شان را عيادت كنيد و حقوقشان را ادا نماييد، زيرا هر يك از شما چون در دينش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته مي شود: اين يك شيعه است و اين كارهاست كه مرا خوشحال مي سازد. 

 

وی به اهمیت اخلاق الهي که مايه زينت بشر است اشاره کرد و گفت: ما نماد حوزه هستیم اخلاق ما در خانواده و اجتماع و بین مردم باید پسندیده باشد تا مردم به حوزه علاقه مند شده و گرایش به مسائل مذهبی داشته باشند.

 

کد خبر 672220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha