معرفی ۱۲ معلم پژوهشگر برگزیده و برتر استان خوزستان در هفته پژوهش

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان خوزستان از معرفی ۱۲ معلم پژوهشگر برگزیده در سطح ملی و استانی در هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، غلامحسین عبادی، رئیس اداره تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش خوزستان، امروز ( 7 اذر) در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری خوزستان در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال ویژه برنامه های هفته پژوهش در دو بخش معلمان و دانش‌ آموزان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در بخش معلمان، طرح معلم پژوهنده اجرا می ‌شود، افزود: در راستای اجرای این طرح 12 معلم پژوهشگر برگزیده و در سطح ملی و استانی معرفی می ‌شوند.

 

عبادی همچنین از برگزاری دو جشنواره دانش آموزی خوارزمی و جابر بن حیان خبر داد و اذعان داشت: این جشنواره ها در دوره‌ های ابتدایی و متوسطه اول و دوم اجرا شده‌ و برگزیدگان جشنواره‌ها تا پایان مهر امسال مشخص شدند که در دو سطح ملی و استانی از آنها تجلیل خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد:  برنامه ‌های هفته پژوهش در 41 منطقه آموزشی خوزستان در این دو بخش اجرا می‌ شوند و مراسم آغازین هفته پژوهش، شنبه 18 آذرماه در دبیرستان دخترانه شاهد رضوان امانیه برگزار می شود.

 

همچنین علیرضا کیاست، دبیر کمیته علمی و مدیر امور پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز در این نشست خاطر نشان کرد: محورهایی که برای انتخاب پژوهشگر برتر تعیین شده، محورهای هفتگانه در گروه‌ های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، دامپزشکی، هنر و علوم پزشکی است.

 

وی بیان کرد: مقرر شده کارگروه‌ های تخصصی علمی براساس شش کارگروه تخصصی مدارک و مستندات پژوهشگران را بررسی و علاوه بر این محورهای هفتگانه، پژوهشگرانی که در زمینه مهارت ‌افزایی نقش داشتند نیز معرفی شوند.

 

 قاسم سواری‌ سنگوری، دبیر کمیته اجرایی و مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: در نمایشگاه امسال  فضایی در اختیار بخش خصوصی و سمن‌ ها قرار داده شد و همچنین  از پنج طرح جدید استانی رونمایی خواهد شد. 

 

وی تصریح کرد: برنامه‌ های هفته پژوهش در سطح شهرستان‌ ها با همکاری فرمانداری ‌ها اجرا خواهند شد و براین اساس توانمندی‌ ها و امکان پژوهش و فناوری در استان به صورت ملی شود و برنامه‌ ای در رسانه ملی از مجموعه توانمندی پژوهش و فناوری استان به نمایش گذاشته می شود.

 

کد خبر 672440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha