شهید عسگری نخستین معلم شهید مدافع حرم در کشور بودند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: شهید عسگری نخستین معلم شهید مدافع حرم کشور و جزو فرهنگیان استان قم بود که به عنوان الگویی برای دیگران مطرح است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حمید رضا شیخ الاسلام امروز جمعه (10 آذر) در سخنرانی پیش از خطبه ‌های نماز جمعه گفت: فرهنگیان در همه زمینه ها تلاش های گسترده ای داشته اند و در دوران دفاع مقدس نیز سرآمد بوده اند.

وی گفت: حدود هزار نفر از شهدای استان جزو شهدای فرهنگی و دانش آموز هستند و طی چند روز اخیر نیز شهید مجید عسگری که از فرهنگیان استان بودند در نبرد با ترورییست های تکفیری در سوریه به شهادت رسیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: شهید عسگری نخستین معلم شهید مدافع حرم کشور و جزو فرهنگیان استان قم بود که به عنوان الگویی برای دیگران مطرح است.

شیخ الاسلام به برنامه های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این اداره کل نقشه راه در برنامه های آموزشی، پرورشی و تربیتی دارد که بر اساس سند تحول بنیادین که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، رفتار می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تاکید کرد: در این سند که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز هست، عناصر اصلی و تاثیرگذار، تلاش، ایمان، علم، عمل و اخلاق دنبال می شود و تمام فرهنگیان برای رسیدن به این آرمان‌ ها تلاش می‌ کنند.

وی عنوان داشت: در حال حاضر 241 هزار دانش آموز در هزار و 400 مدرسه مشغول تحصیل هستند و 23 هزار و 500 نفر فرهنگی در استان قم داریم که در راستای عملی کردن سند تحول بنیادین تلاش می‌کنند.

شیخ الاسلام گفت: ما نیازمند همکاری اولیای دانش آموزان هستیم تا با کمک یکدیگر به موفقیت های علمی و تربیتی برسیم که در حال حاضر این موضوع رخ داده است.

وی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته دانش آموزان استان موفق شدند رتبه نخست مسابقات قرآن و عترت کشور را کسب کنند و 140 هزار نفر از دانش آموزان استان قم در مسابقات احکام شرکت کردند و کمتر دانش آموزی در استان از احکام شرعی بی اطلاع است.

کد خبر 672925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha