برجسته کردن مشترکات و مانور ندادن روی اختلافات شاخص های وحدت است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه وحدت در ایران ریشه در اعتقادات دارد، گفت: برجسته کردن مشترکات و مانور ندادن روی اختلافات شاخص های وحدت مورد انتظار رهبری بوده و است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان امروز(10 آذر) در خطبه های نماز جمعه زاهدان بیان داشت: وحدت تاکتیک نیست بلکه ریشه در اعتقادات مسلمانان جهان دارد.

 

وی با بیان اینکه هفته وحدت از باب مصالح و منافع ملی نامگذاری نشده است، افزود: علی رغم همه توطئه های دشمنان برای ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان نمی شود یک مصداق را پیدا کرد که یک شیعه، آدم ربایی به جهت اختلاف اعتقادی با اهل سنت از آنان داشته باشد؛ شیعیان ما صحنه های تلخ را مشاهده کردند اما بنا بر ادب جعفری لب به سخن بر نیاوردند.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در جامعه شاهد اختلافات سیاسی، اجتماعی و علمی هستیم اما اختلاف اعتقادی خطرناک تر از همه آنها است؛ از دیرباز قضیه وحدت مورد توجه علمای اسلامی بوده و است.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه وحدت به این معنا نیست که از اعتقادات خود دست برداریم و به اعتقادات دیگران تن دهیم، گفت: برجسته کردن مشترکات و مانور ندادن روی اختلافات شاخص های وحدت مورد انتظار رهبری بوده و است.

 

وی در ادامه خطبه ها به سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و افزود: در هفته آینده میزبان رئیس جمهور و هیات دولت خواهیم بود؛ قطعا این سفر خیرات و برکات برای استان به دنبال خواهد داشت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگر سخنان خود همگان را به رعایت تقوا دعوت کرد، تاکید نمود: اهل توحید کسانی هستند که هنگام نماز، سجده را طولانی می کنند زیرا که می دانند بهشت در گرو آن است.

 

سلیمانی در ادامه خطبه ها با گرامیداشت سالروز جهانی ایدز، نسبت به افزایش دامنه بیماری ایدز در استان هشدار داد و گفت: تعدد همسر زمینه شیوه بیماری ایدز را در استان بیشتر کرده است.

کد خبر 672950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha