همایش «جهان بدون ترور» در بیرجند برگزار شد

خبرگزاری شبستان: همایش «جهان، بدون ترور» به همت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی با حضور دانش آموزان در بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسن گرامی دبیر این همایش اظهارداشت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان متولی برگزاری سلسله برنامه های «جهان بدون ترور» است.

 

وی با اشاره تروریسم یکی از مسائل مهم عصر حاضر است‌، افزود: هدف سلسله برنامه های مذکور، گفتمان‌سازی برای آشنایی و ایمن‌سازی در برابر پدیده شوم تروریسم است در همین راستا آگاه سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه در برابر تهدید تروریسم حیاتی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام گرامی افزود: این مجموعه در سال های گذشته نیز متولی برگزاری برنامه های «جهان بدون صهیونیسم» و «جهان بدون آمریکا» بود که انعکاس های بین المللی داشت.

 

همچنین دکتر احمد بخشی دکترای علوم سیاسی و استادیار دانشگاه بیرجند در خصوص موضوع تروریسم و اقسام آن گفت: تروریسم همچون جنگ ذاتاً همراه بشر است؛ در قرآن کریم شیطان تروریسم معرفی شده است، ترور در نطفه وجود دارد و همزاد انسان هاست و همه ما می توانیم مصداق تروریسم باشیم مثل ترور شخصیت که یکی از مصادیق آن غیبت و تهمت است.

 

دکتر بخشی در خصوص تروریسم اقتصادی با بیان اینکه تروریسم اقتصادی، یک کشور را از نظر اقتصادی مورد هدف قرار می دهد در حالی که خودش زیرساخت های اقتصادی دارد، گفت: سیاست های غلط اقتصادی از جمله عدم مقاوم سازی اقتصاد و وابستگی به فروش نفت، یک نوع تروریسم اقتصادی را به وجود می آورد.

 

ارائه مقالات دانش آموزی در موضوعات شش گانه تروریسم از دیگر بخش های این همایش بود. در این بخش اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان با فعال سازی قرارگاه های دانش آموزی در مبحث تروریسم در شهرستان ها، دانش آموزان از شهرستان های مختلف پس از انجام پژوهش مقالات علمی در خصوص انواع تروریسم از جمله تروریسم زیستی، سایبری، اقتصادی، رسانه ای، نیابتی و کشاورزی ارائه دادند، که در این همایش این مقالات توسط دانش آموزان انجمنی مرکز استان به صورت کنفرانس ارائه شد.

 

آخرین برنامه این همایش قرائت بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در این خصوص بود که توسط آزرده دانش آموز عضو انجمن اسلامی دبیرستان علوم و معارف صدرا اجرا شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 673063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha