اتحاد خوبی بین اهل تسنن و تشیع بندر آستارا وجود دارد

خبرگزاری شبستان: امام‌ جمعه روستای تسنن ‌نشین عباس ‌آباد بندر آستارا با بیان اینکه در گیلان و شهرستان آستارا اتحاد خوبی بین اهل تسنن و شیعه وجود دارد، گفت: نعمت بزرگی به نام امنیت و اتحاد در ایران اسلامی وجود دارد که باید قدردان این نعمت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، شیخ عبدالله رنجبر، امام ‌جمعه روستای تسنن‌ نشین عباس‌آباد شب گذشته ( ۱۱ آذر) در جشن هفته وحدت در مسجد جامع این روستا با تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: دین اسلام دین عمل است.

 

وی افزود: ما باید با عمل به سیره و روش پیامبر اسلام، اهل ‌بیت (علیهم السلام) و اصحاب او موجودیت خود را اثبات و به دین ‌ستیزها بفهمانیم که اتحاد ما در عمل است.

 

امام‌ جمعه روستای تسنن ‌نشین عباس ‌آباد به مشترکات اهل تسنن و تشیع اشاره و تصریح کرد: اهل تسنن و شیعه مشترکاتی همچون خدا، رسول خدا و قرآن دارند و به این دلیل جای هیچ شک و شبهه‌ ای برای اختلاف و دوگانگی وجود ندارد. 

 

شیخ رنجبر با اشاره به اینکه در گیلان و شهرستان آستارا اتحاد خوبی بین اهل تسنن و شیعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: اهل تسنن و تشیع این استان به ویژه آستارا در کنار هم با وحدت و همدلی و آرامش زندگی می‌کنند و خوب و بد را به‌خوبی از هم تشخیص می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه مردم ایران به کسانی که می‌خواهند بین اهل تسنن و شیعه اختلاف ایجاد کنند جواب دندان‌شکنی می‌دهند، اظهارکرد: با اینکه مسئله اتحاد و همدلی بین اهل تسنن و تشیع حل‌ شده اما دین‌ ستیزها وحدت بین اهل شیعه و تسنن را هدف قرار داده و باید هوشیار و آگاه باشیم و نقشه هایشان را خنثی کنیم.

 

شیخ رنجبر در پایان گفت: نعمت بزرگی به نام امنیت و اتحاد در ایران اسلامی وجود دارد که باید قدردان این نعمت باشیم.

 

داعش با اتحاد و همدلی اهل تسنن و تشیع در منطقه ریشه کن شد

حجت‌الاسلام علی مبشری، استاد حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بندر آستارا نیز در این مراسم با تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: داعش به پشتوانه وحدت بین اهل تسنن و شیعه در منطقه ریشه‌ کن شد.

 

وی با بیان اینکه شکل ‌گیری داعش در منطقه با اهدافی از پیش تعیین ‌شده صورت گرفته بود، افزود: دشمنان اسلام همیشه به دنبال اختلاف انداختن و حکومت کردن در منطقه بوده و با ایجاد القاعده و داعش به نام دین در منطقه جنگ مفصلی را به راه انداختند.

 

حجت الاسلام مبشری با اشاره به اینکه دین اجازه نمی‌دهد کودکان و زنان بی‌گناه کشته و ذبح شوند، گفت: داعشی‌ها با تاسی از هند جگرخوار، جگر مسلمانان و کودکان بی‌گناه را در مقابل دوربین‌ ها و رسانه بیرون آورده و می‌جویدند که در هیچ منطقی چنین وحشی ‌گری وجود ندارد.

 

کد خبر 673301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha