طبق آمار بیشترین علت معلولیت در استان اردبیل ژنتیکی است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: طبق آمار بیشترین علت معلولیت در استان ژنتیکی است و ۵۰ هزار معلول مختلف حرکتی و ذهنی در استان اردبیل از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل امروز (12 آذرماه) در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در مجتمع فرهنگی هنری فدک گفت: تعدد و تنوع فعالیت های گسترده سازمان بهزیستی در جامعه مشخص است و در زمینه پیشگیری از معلولیت در جامعه نیز نقش سازنده در سال های اخیر داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه 50 هزار معلول مختلف حرکتی و ذهنی در استان اردبیل از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند می شود، تصریح کرد: 20 هزار معلول از خدمات مستمر بهزیستی و بقیه معلولان از خدمات غیر مستمر این سازمان بهره مند می شوند.

 

ستاری با یادآوری این مطلب که طبق آمار بیشترین علت معلولیت در استان ژنتیکی است، افزود: برنامه های پیشگیری از معلولیت از جمله مشاوره های ژنتیکی قبل از ازدواج و مشاوره به زوج های جوان از جمله برنامه های ویژه برای کاهش معلول در استان است.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با بیان این مطلب که معلولان خدمات رفاهی و امکاناتی سازمان بهزیستی بهره مند هستند، اظهار داشت: در حوزه مسکن حمایتی معلولان 608 واحد مسکونی به افراد معلول تحت پوشش بهزیستی واگذار شده که طبق برنامه ریزی این رقم افزایش نیز خواهد داشت.

کد خبر 673471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha