۴۲ هزار معلول گیلانی تحت پوشش بهزیستی هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی گیلان اعلام کرد: ۴۲ هزار معلول گیلانی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۱۵ درصد جوامع انسانی را معلولین تشکیل می دهند به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت:

 

وی با بیان اینکه ۴۲ هزار معلول گیلانی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند ادامه داد: این افراد شامل معلولان کم توان ذهنی، جسمی و حرکتی، نابینایان، ناشنوایان، بیماران اعصاب و روان مزمن، بیماران کم توان ذهنی و اوتیسم  هستند.

 

وی ادامه داد: ۳۷ مرکز شبانه روزی و ۳۴ مراکز روزانه در حال ارائه خدمات به معلولان استان هستند که ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به کودکان اوتیسم و تصریح اینکه دو مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم روزانه در رشت و لاهیجان وجود دارد افزود: سومین مرکز استان در شهرستان صومعه سرا افتتاح می شود.

 

وی اذعان کرد: یک درصد جمعیت هر جامعه‌ایی دچار اُتیسم است که طبق آمار جهانی این تعداد در گیلان ۲۵ هزار نفر است که تنها ۵۰۰ کودک شناسایی شده است.

 

پارسی با اشاره به پرداخت مستمری به مددجویان بهزیستی اذعان کرد: سازمان بهزیستی به ۱۲ هزار نفر از معلولان استان مستمری پرداخت می کند ضمن اینکه ۹۱۷ معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش نیز حق پرستاری دریافت می کنند.

 

وی با بیان اینکه یکصد نفر از بیماران روانی مزمن تحت پوشش طرح ویزیت در منزل هستند افوزد: حدود ۵۰۰ معلول نیز در طرح مراقبین خدمات دریافت می کنند.

 

گفتنی است، ۱۲ تا ۱۸ آذر با شعار «اقدامی فراگیر برای تحقق جامعه پایدار و پذیرا برای همه» بعنوان هفته بزرگداشت معلولین نامگذاری شده است.

 

 

 

کد خبر 673645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha