جشنواره هنرهای تجسمی در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: جشنواره هنرهای تجسمی در رشته های نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط، عکس و پوستر همزمان با هفته قرآن و عترت در خوزستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، جشنواره هنرهای تجسمی در بخش های نقاشی، خوشنویسی، نقاشی خط، عکس و پوستر همزمان با هفته قرآن و عترت در خوزستان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزار می شود.

 

هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع)، گسترش فعالیت های فرهنگی - هنری - مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع)، شناسایی نظری ارزش­ های هنر دینی در قالب قرآن و عترت، ايجاد بستر مناسب براي بروز خلاقيت‌ هاي هنری و انتقال پيام هنرمندان و شناسايی هنرمندان معاصر و فعال عرصه قرآن و عترت است.

 

موضوع و محورها در دو بخش اصلی شامل قرآن: برگرفته از مضامین قرآنی و اشاره صریح و یا غیر مستقیم به آیات نورانی قرآن- استفاده از آیات قرآن و عترت: آثار باید برگرفته از سیره و زندگانی اهل بیت (ع)، روایات و مناقب نقل شده از اهل بیت (ع) و موضوع ویژه شامل شهدای مدافع حرم است.

 

شرايط و مقررات رشته نقاشی:

مضامین آثار می‌­بایستی بر مبنای محورهای ارائه شده جشنواره، با اتکا بر تجربیات آزاد هنرمندان باشد و روش های اجرایی آثار هنری آزاد است.

 

اندازه ضلع كوچك آثار حداقل ۵۰ و ضلع بزرگ حداكثر ۲۵۰ سانتي‌ متر باشد و هر هنرمند می‌تواند حداكثر با ارائه پنج اثر در جشنواره شركت کند.

 

شرايط و مقررات رشته خوشنویسی و نقاشی خط:

در اين دوره از جشنواره، خوشنويسی در سه گرايش نستعليق، شكسته نستعليق و نقاشی خط و با تكنيك آزاد برگزار می‌شود.

 

حداكثر اندازه يك ضلع اثر ۱۵۰ سانتي ‌متر باشد و هر هنرمند می‌تواند حداكثر با سه اثر در هر يك از گرايش‌ها در جشنواره شركت كند.

 

آثار راه يافته به نمايشگاه الزاماً بايد با قاب و در گرايش خط‌ نقاشی با چارچوب مناسب (و يا قاب) ارائه شود.

 

شرایط و مقررات بخش عکس:

هر عكاس مجاز است حداكثر هفت قطعه (تك عكس) و يك مجموعه (حداكثر هفت قطعه‌ای) به دبيرخانه مسابقه ارسال کند. 

 

تاریخ ثبت اثر نباید قبل از سال ۱۳۹۴ باشد و آثار ارسالی مي تواند سياه و سفيد و در یک سی دی ارسال شود.

 

آثار بايد با فرمت Tif، با عرض حداقل ۲۰ سانتي متر و وضوح  ۳۰۰ dpi ارسال و ترتيب نمايش عكس هاي بخش مجموعه با عدد مشخص شود.

 

عكس هاي ارسالي بايد مستند بوده و در آنها از هر گونه دستكاري و يا حك و اصلاح كه جنبه استناد عكس را مخدوش کند پرهیز شود.

 

در تاريخ عكاسي آثار ارسالي هيچ گونه محدوديتي وجود ندارد و براي هر عكس عنواني انتخاب كنيد و عنوان فایل را با آن نامگذاری کنید.

 

آثار فاقد فرم شركت و آثاري كه پس از مهلت مقرر دريافت شود، به هيئت انتخاب آثار معرفي نخواهند شد. 

 

اطلاعات فرم شركت و برچسب هاي مربوطه در تهيه مطالب انتشاراتي و نمايشگاهي مورد استفاده قرار خواهد گرفت، لذا صحت اطلاعات ارسالي بر عهده شركت كننده است.

 

دبيرخانه مسابقه، ارسال كننده را صاحب اثر مي شناسد، اما در صورتي كه خلاف آن ثابت شود، تمامي امتيازات متعلقه باطل و اثر مزبور از نمايشگاه و امور انتشاراتي حذف خواهد شد. در ضمن عواقب حقوقي آن نيز بر عهده ارسال كننده خواهد بود.

 

برگزار كننده مجاز است با رعایت وحفظ حقوق مادي و معنوي عكاس، آثار منتخب را در امور نمايشگاهي، انتشاراتي، اطلاع رساني و تبليغاتي خود استفاده نمايد.

 

مقررات و قوانین شرکت در جشنواره پوستر:

موضوع و درون مایه‌ آثار باید نمایانگر موضوعات فوق الذکر باشد و تکنیک و شیوه اجرای آثار آزاد می‌باشد.

 

هر شرکت کننده مجاز است هر تعداد اثر دلخواه به شرط تطابق با شرايط جشنواره ارسال کند.

 

لا‌زم است فایل اثر فقط از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی www.hq-khz.ir در ابعاد ۷۰ در ۱۰۰سانتی ‌متر در فرمت JPG و با دقت ۱۵۰ DPI  و حداکثر حجم فایل ۵ MB به صورت RGB ارسال شود.

 

نحوه شرکت در کل بخش های جشنواره:

مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

 

تکمیل اطلاعات فرم ثبت نام در پایگاه اینترنتی جشنواره

 

بارگذاری تصویر اثر/آثار(مطابق با شرایط فراخوان)

 

دریافت شماره پیگیری

 

در صورت پذیرش اثر، ارسال اثر اصلی به نشانی اینترنتی دبیرخانه جشنواره  www.hq-khz.ir

 

کد خبر 673677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha