هشدار اتحادیه اروپا به آمریکا نسبت به پیامدهای تصمیم یکجانبه درباره قدس

خبرگزاری شبستان: اتحادیه اروپا نسبت به پیامدهای منفی تصمیم یکجانبه درباره تغییر وضعیت قدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتختی رژیم صهیوینستی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، هیئت سیاست خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه ای شب گذشته (دوشنبه13 آذر) اعلام کرد: «فدیریکا موگرینی» نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در تماس تلفنی روز گذشته خود با «ایمن الصفدی» احتمال به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از اوایل سال جاری اعلام کرده است که هر تغییر یک طرفه در وضعیت قدس، پیامدهای منفی خطرناکی را در افکار عمومی کشورهای مختلف ایجاد خواهد کرد.

این بیانیه می افزاید: اتحادیه اروپا برای کمک به از سرگیری فرآیند صلح در چارچوب چهارجانبه (با همکاری سازمان ملل، آمریکا و روسیه) آماده است.

از سوی دیگر، ریاست جمهوری فرانسه روز گذشته اعلام کرد: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، نگرانی اش را نسبت به این تصمیم آمریکا اعلام کرده است.

در همین راستا، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در صفحه توئیتر خود نوشت: در تماس تلفنی با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا موضع منفی امان را نسبت به تصمیم به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

الصفدی در توئیتر خود نوشت: با تیلرسون درباره پیامدهای خطرناک این تصمیم گفتگو کرده است.

وی افزود: این تصمیم، خشم جهان عرب و اسلام را برخواهد انگیخت و تنش را افزایش می دهد و تلاش ها برای تحقق صلح از بین می رود.

 

 

 

 

کد خبر 673934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha