تنها پناهگاه انسان در نیکی و بدی پروردگار عالم است

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله قرهی گفت: بر اساس آیات قرآن کریم تنها پناهگاه انسان برای رسیدن به نیکی و دوری از بدی پروردگار عالم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شب گذشته یک‌شنبه 19 آذر در جلسه درس تفسیر سوره ناس که در مسجد  امام مهدی(عج) برگزار شد، به سخنرانی پرداخته و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم انسان هنگام مواجهه با مشکلات باید به پروردگار و خالق خود پناه ببرد.

وی افزود: اگرچه والدین و معلم در زندگی انسان نقش ربوبیت و تاثیرگذاری دارند طوری که می‌توانند شخص را به سوی سعادت و شقاوت سوق دهند اما این نقش آنها موقتی است و رب مطلق و حقیقی انسان خداوند است.

آیت‌الله قرهی عنوان کرد: انسان تا زمانیکه ممیز و عاقل نشده است هنگام خطر یا مشکلات به والدین خود پناه می‌برد اما همین که به معرفت و هدایت حقیقی دست یافت صرفا به سوی پروردگار خود پناه می‌برد و از او یاری می‌طلبد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در تفسیر آیه «قل اعوذ به رب الناس» ابراز کرد: اگر در این آیه خداوند فرموده است از شر انسان به خداوند پناه ببرید به این دلیل است که شیاطین از طریق انسان سایر انسان‌ها را فریب داده و از هدایت حقیقی دور می‌کند.

وی افزود: خداوند انسان را طوری خلق کرده است که در نیکی کردن توان دارد از ملائکه بالاتر رفته و در بدی کردن هم از جنیان بدتر شود، بر همین اساس تنها پناهگاه انسان برای نجات از شر انسان‌های شیطان صفت خداوند است.

آیت‌الله قرهی در پایان گفت: خداوند در دنیا بر مسیر انسان خوبی و بدی را قرار داده است تا او را امتحان کند اما در مقابل خود نیز پناه گاه او است اگر برای رسیدن به خوبی ها و دوری از بدی‌ها به او پناهنده شود.

کد خبر 675148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha