مسابقات مدهامتان زمینه ساز ترویج گسترده فعالیتهای قرآنی در کانونهای مساجد است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآنی مدهامتان می تواند زمینه ترویج فعالیتهای قرآنی و انس با قرآن کریم را در سطح جوانان کانونهای فرهنگی هنری مساجد بیشتر از گذشته فراهم کند.

سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی از جمله رخدادهای تبلیغی و ترویجی در عرصه قرآنی است که از اهداف مهم منشور توسعه قرآن است، گفت:مسابقات قرآنی مدهامتان می تواند زمینه ترویج فعالیتهای قرآنی و انس با قرآن کریم را در سطح جوانان کانونهای فرهنگی هنری مساجد بیشتر از گذشته فراهم کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، کانونهای فرهنگی هنری مساجد را از مهمترین ساختارهایی دانست که به برکت نظام جمهوری اسلامی در دل مساجد طراحی شد اظهار داشت: طراحی این کانونها به گونه ای است که می تواند عرصه های مختلف فرهنگی هنری را با آحاد مردم گره بزند.

 

وی ادامه داد: توسعه فرهنگ قرآنی و ارائه خدمات قرآنی از طریق ظرفیت کانون های مساجد زمینه خوبی برای انس مردم با قرآن کریم است و تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است، از جمله این فعالیتها می توان به طرح تلاوت نور، برگزاری دوره های آموزشی، اجرای طرح حفظ، مفاهیم و روانخوانی قرآن کریم در کانونهای فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص تشویق جوانان به حضور و فعالیت در کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: خوشبختانه این کانونها برای حضور جوانان در مساجد، بسترهای مناسب دارای جذابیت هستند و برگزاری فعالیتهای فرهنگی در مساجد زمینه ظهور و بروز استعدادهای جوانان را فراهم می کند، هر چقدر تمرکز فعالیتهای در کانونهای فرهنگی هنری مساجد در حوزه های جذابی مثل هنرهای قرآنی و فضاهای مجازی متمرکز شود زمینه های بهتری برای تشویق جوانان به حضور در کانونهای مساجد است.

 

وی با اشاره به این که مسابقات قرآنی مدهامتان رویکرد تخصصی در عرصه حفظ، تلاوت، ترتیل، اذان و نهج البلاغه برای جوانان کانونهای فرهنگی هنری مساجد دارد، افزود: مهمترین موضوعاتی که حمایت ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد را به دنبال دارد عرصه فعالیتهای قرآنی است که در قالب طرح هایی که عنوان شد اجرایی می شود.

کد خبر 675323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha